2023. gada 8. augustā Ministru kabinets apstiprināja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekli neparedzētiem gadījumiem"", lai kompensētu sešām pašvaldībām faktiskos izdevumus, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību saistībā ar bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanu un organizējot sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumus 2022. gadā. 

Tiek noteikts, ka pašvaldībām ne retāk kā reizi gadā no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kompensējami faktiskie izdevumi, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumiem par laika periodu no 2016. gada 1. janvāra. Pašvaldībām radušies faktiskie izdevumi kompensējami 2 gadu laika periodā no bēgļa vai personas ar alternatīvo statusu statusa iegūšanas brīža, bet par nepilngadīgiem bēgļiem un personām ar alternatīvo statusu bez pavadības faktiskie izdevumi kompensējami līdz viņu 24 gadu vecumam. 

VARAM dokumentus par faktiskajiem izdevumiem, kas radušies, sniedzot finansiālo un materiālo palīdzību bēgļu un personu ar alternatīvo statusu uzņemšanas un sociālekonomiskās iekļaušanas pasākumiem 2022. gadā, iesniedza sešas pašvaldības par kopējo kompensējamo summu 55 614 eiro apmērā, tai skaitā: 

  • Daugavpils valstspilsētas pašvaldība izmaksāja pabalstus garantētā minimālā ienākuma līmeņa nodrošināšanai (GMI) un mājokļa pabalstus par kopējo summu 915 eiro apmērā; 

  • Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība izmaksāja dzīvokļa, mājokļa pabalstus, GMI un veselības aprūpes pabalstus par kopējo summu 2 295 eiro apmērā; 

  • Ogres novada pašvaldība GMI, pabalstus veselības aprūpei, mājokļa pabalstus, pabalstu krīzes situācijā (ārkārtas) un ēdināšanas pabalstus (bērniem izglītības iestādē) par kopējo summu 8 819 eiro apmērā; 

  • Rīgas valstspilsētas pašvaldība GMI, pabalstus izglītības ieguves atbalstam, sedza izdevumus par apsaimniekošanu/pārvaldīšanu, īri, elektrību, gāzi, telekomunikāciju un interneta izmantošanu, citiem komunālajiem maksājumiem par kopējo summu 40 263 eiro apmērā; 

  • Ropažu novada pašvaldība izmaksāja pabalstu ikmēneša izdevumiem un sedza dzīvojamās telpas ikmēneša īres izdevumus par kopējo summu 2 145 eiro apmērā. 

  • Saulkrastu novada pašvaldība  GMI un pabalstu medicīnas izdevumiem par kopējo summu 1 177 eiro apmērā.