Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs

Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru karte

Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar pašvaldībām un Latvijas Pašvaldību savienību 2015. gadā uzsāka Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīkla izveidi.

VPVKAC ir pakalpojumu pieteikšanas vietas pašvaldībās, kur iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un pašvaldības pakalpojumus. Patlaban VPVKAC darbojas 35 pašvaldībās, kopā 216 vietās. VPVKAC adrešu saraksts un kontaktinformācija

VPVKAC bibliotēkās (sarakstu skatīt šeit)

____________________________________________________________________________________

Aktuāli!

Vienotajos klientu apkalpošanas centros ir pieejami Lauksaimniecības datu centra pakalpojumi 

Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija un Lauksaimniecības datu centrs (LDC) sadarbībā ar pašvaldībām  Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīklā 2024. gada jūlijā – decembrī  organizēja pilotprojektu.

Pilotprojekta laikā VPVKAC telpās 1 – 2 reizes mēnesī klientus klātienē pieņēma LDC darbinieks. Tas nodrošināja iespēju klientiem – ganāmpulku, novietņu un dzīvnieku turētājiem attālākos reģionos – saņemt LDC pakalpojumus tuvāk dzīvesvietai. Vienlaikus LDC apmācīja VPVKAC darbiniekus, lai ar 2025. gadu LDC atsevišķus pakalpojumu varētu sniegt paši VPVKAC konsultanti, tostarp, piedāvātu klientiem sazināties ar LDC speciālistiem video konsultācijās.

Pilotprojekta rezultāti: LDC speciālisti 5 mēnešu laikā 21 pašvaldībā - 47 VPVKAC un 11 bibliotēkās - klātienē apkalpojuši 621 klientu. Visvairāk jautājumu tika saņemti par par dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrēšanu un datu elektronisko ievadi. Tostarp arī VPVKAC darbinieki guva ieskatu LDC pakalpojumu klāstā. VPVKAC un LDC sadarbība projektā bijusi pozitīva un produktīva.

Projekta īstenošana ir devusi pievienoto vērtību arī reģionālajai attīstībai, veicinot valsts pārvaldes un pašvaldību sadarbību klientu apkalpošanas jomā, publiskajā sektorā stiprinot uz klientu vērstu personalizētu saziņu un pakalpojumu saņemšanu daudzkanālu režīmā.

Plašāk par rezultātiem lasāms šeit: https://www.ldc.gov.lv/lv/konsultaciju-punkti

____________________________________________________________________________________

Informāciju par pakalpojumiem, ko piedāvā VPVKAC uzzini raidījumā Kā labāk dzīvot.

Šobrīd iedzīvotāji pakalpojumus var patstāvīgi saņemt elektroniski. Savukārt VPVKAC var patstāvīgi pieteikt vai ar VPVKAC darbinieka palīdzību visus valsts pārvaldes portālā https://www.latvija.lv pieejamos e-pakalpojumus, kā arī atsevišķus pakalpojumus uz vietas VPVKAC pieteikt papīra formā. Arī turpmāk pakalpojumu pieteikšanai pamatā jānorit elektroniski, ar VPVKAC atbalstu pakalpojumu saņemšanā un, pielietojot tehnoloģisko atbalstu, ar iestādes speciālista palīdzību.

VPVKAC sniegtie pakalpojumi ir šādi:

Attālinātas iestāžu speciālistu konsultācijas 

28 VPVKAC var saņemt attālinātas iestāžu speciālistu konsultācijas (video konsultācijas) ar VSAA, VID, VZD un VI speciālistiem par noteiktiem pakalpojumiem:

  • VID padziļinātā konsultācija fiziskai personai par kapitāla pieaugumu situācijās, kad tiek atsavināts personīgais nekustamais īpašums; 

  • VSAA padziļinātā konsultācija fiziskai personai par vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu; 

  • konsultācija par visiem Valsts zemes dienesta pakalpojumiem. 

  • Veselības inspekcijas pakalpojumi: Iesniegums Ārstniecības riska fondam; Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pārreģistrācija; Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra atjaunošana; Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu pirmreizēja reģistrācija.

VPVKAC izveides pamatā ir Koncepcija par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi (atbalstīta ar Ministru kabineta 2013. gada 19. februāra rīkojumu Nr. 58, grozīta ar Ministru kabineta 2015. gada 10. janvāra rīkojumu Nr. 14). Valsts pārvaldes iekārtas likuma 98. pants nosaka, ka VPVKAC valsts pārvaldes pakalpojumus pēc iespējas sniedz viena klientu apkalpošanas centra ietvaros klātienē vai elektroniski arī tad, ja to sniegšanā ir iesaistītas vairākas iestādes vai citi tiesību subjekti. Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 401 “Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību” regulē VPVKAC darbību.

Detalizētu informāciju par VPVKAC tīkla darbību var iegūt pētījumu nodevumos, saite: http://petijumi.mk.gov.lv/