Ad hoc aptaujas / Ad hoc surveys

Specializētas klientu vajadzībām pielāgotas aptaujas, lai ātri noskaidrotu viņu viedokli.

 

Aptauja / Survey

Kvantitatīvā pētījumu metode, kad tiek anketēts pēc noteiktiem kritērijiem atlasīts cilvēku loks (respondenti) un iegūtie dati tiek apstrādāti ar kvantitatīvajām datu analīzes metodēm.

 

Auditorijas definēšana / Define your audience

Pakalpojuma vai produkta mērķauditorijas definēšana.

 

Fokusgrupa / Focus group

Kvalitatīvā pētījumu metode, kurā nelielas iepriekš atlasītas grupas diskusijas laikā tiek noskaidrots dalībnieku viedoklis par noteiktu tēmu.

 

Ideju grupēšana / Bundle Ideas

Ideju grupēšana un dažādu elementu kombinēšana ar mērķi atlasīt dzīvotspējīgākās.

 

Ievadjautājums / Ievadtēma / Conversation Starter

Diskusiju uzsākt ar dažādām idejām, lai veicinātu dalībnieku iesaistīšanos. Mērķis ir veicināt radošumu un domāšanu ārpus rāmjiem.

 

Intervija / Interview

Kvalitatīvā pētījumu metode, kuras ietvaros intervētājs uzdod jautājumus intervējamajam, lai padziļināti noskaidrotu viedokli, pieredzi, attieksmi u.c. par noteiktu tēmu.

 

Kartīšu šķirošana / kartīšu grupēšana / Card sorting

Lietotāju izpētes metode, kurā dalībnieki pēc noteiktiem kritērijiem vai prioritātes kārto kartītes ar tekstu vai attēlu.

 

Kolektīvais ārpakalpojums / Crowdsourcing

Ārpakalpojumu nodod lielam skaitam individuālu izpildītāju, nevis vienam uzņēmumam.

 

Kontekstuālā diagramma / Kontekstuālā karte / Context map

Ārējo faktoru (politikas, ekonomikas), tendenču u.c. kartēšana

 

Kopienas diagramma / Community Canvas

Sistēma, kas palīdz veidot, analizēt vai uzlabot esošu kopienu. Diagrammai ir 3 sadaļas: Identitāte, Pieredze, Struktūra. Katra no tām tiek dalīta 17 tēmās. Skatīt detalizētāk https://community-canvas.org/

 

Koprades seminārs / Co-Creation Workshop

Izplatīta metode kopradei ar iedzīvotājiem / lietotājiem. Atšķirībā no fokusgrupas diskusijas, kas ir moderatora vadība, koprades seminārā var izmantot dažādas interaktīvas metodes un rīkus.

 

Kultūrzonde / Cultural probe

Ikdienas pieredzes dokumentēšana, ko veic lietotājs.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_probe;

https://www.youtube.com/watch?v=EJqpUG4pJIE

 

Netipiskais un tipiskais lietotājs / Extremes and Mainstreams

Dalībnieku atlase intervijām u.c. metodēm, izlasē iekļaujot gan tipiskus pakalpojuma lietotājus, gan netipiskus lietotājus ar atšķirīgām vajadzībām.

 

Neredzamā puse / Blind side

Apzināt, kāda informācija par konkrēto tēmu ir pašreiz zināma un vēl nezināma.

 

Persona / Persona

Mērķauditorijas segmenta fiktīvs lietotāja arhetips.

 

Prāta vētra / ideju ģenerēšana / Brainstorm, Brainstorming

Problēmu risināšanas metode, ģenerējot daudzas idejas grupā ātrā laikā.

 

Rakstiskā koprade / Brainwriting

Ideju radīšana, katram grupas dalībniekam papildinot cita dalībnieka idejas.

 

Situācijas izspēlēšana / Tēlošanas vētra / Acting

Problēmsituācijas izspēlēšana lomu spēlē, koncentrējoties uz risinājumiem.

 

Uzņēmējdarbības modeļa diagramma / Business model canvas

Biznesa modeļa kanva ir veidne esošas vai topošas uzņēmējdarbības atspoguļošanai, iekļaujot visus nozīmīgos uzņēmējdarbības aspektus.

 

Vajadzību analīze / Needs analysis

Analīze, kurā tiek identificētas un prioritizētas mērķauditorijas vajadzības.

 

Saikņu diagramma / Affinity Diagram

Rīks liela apjoma ideju vai informācijas grupēšanai, ņemot vērā to savstarpējās sakarības

 

Klišejas / Cliches

Ierasto veidu apzināšana problēmas risināšanai

 

Kopas / Clusters

Problēmu identificēšana un līdzīgo grupēšana.

 

COCD diagramma / COCD-Box

Tehnika ideju prioritizēšanai pēc prāta vētras. Prezentācija SLIDESHARE

 

Konstruktīvās tehnoloģiju novērtēšanas (CTA) rīku komplekts / CTA toolbox

Sniedz pārskatu par vairākām pieejām, kas palīdz apsvērt ekonomiskos, sociālos, ētiskos un juridiskos aspektus tehniskās pētniecības projektos. Detalizētāk skatīt: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162596001801

 

Klienta pieredze / Lietotāja ceļojums / Customer Journey

Ceļš, ko iziet lietotājs no vajadzības rašanās līdz tās apmierināšanas brīdim. Procesu iespējams atveidot klienta pieredzes diagrammā (customer journey map).