Ad hoc aptaujas / Ad hoc surveys
Specializētas klientu vajadzībām pielāgotas aptaujas, lai ātri noskaidrotu viņu viedokli.
Aptauja / Survey
Kvantitatīvā pētījumu metode, kad tiek anketēts pēc noteiktiem kritērijiem atlasīts cilvēku loks (respondenti) un iegūtie dati tiek apstrādāti ar kvantitatīvajām datu analīzes metodēm.
Auditorijas definēšana / Define your audience
Pakalpojuma vai produkta mērķauditorijas definēšana.
Fokusgrupa / Focus group
Kvalitatīvā pētījumu metode, kurā nelielas iepriekš atlasītas grupas diskusijas laikā tiek noskaidrots dalībnieku viedoklis par noteiktu tēmu.
Ideju grupēšana / Bundle Ideas
Ideju grupēšana un dažādu elementu kombinēšana ar mērķi atlasīt dzīvotspējīgākās.
Ievadjautājums / Ievadtēma / Conversation Starter
Diskusiju uzsākt ar dažādām idejām, lai veicinātu dalībnieku iesaistīšanos. Mērķis ir veicināt radošumu un domāšanu ārpus rāmjiem.
Intervija / Interview
Kvalitatīvā pētījumu metode, kuras ietvaros intervētājs uzdod jautājumus intervējamajam, lai padziļināti noskaidrotu viedokli, pieredzi, attieksmi u.c. par noteiktu tēmu.
Kartīšu šķirošana / kartīšu grupēšana / Card sorting
Lietotāju izpētes metode, kurā dalībnieki pēc noteiktiem kritērijiem vai prioritātes kārto kartītes ar tekstu vai attēlu.
Kolektīvais ārpakalpojums / Crowdsourcing
Ārpakalpojumu nodod lielam skaitam individuālu izpildītāju, nevis vienam uzņēmumam.
Kontekstuālā diagramma / Kontekstuālā karte / Context map
Ārējo faktoru (politikas, ekonomikas), tendenču u.c. kartēšana
Kopienas diagramma / Community Canvas
Sistēma, kas palīdz veidot, analizēt vai uzlabot esošu kopienu. Diagrammai ir 3 sadaļas: Identitāte, Pieredze, Struktūra. Katra no tām tiek dalīta 17 tēmās. Skatīt detalizētāk https://community-canvas.org/
Koprades seminārs / Co-Creation Workshop
Izplatīta metode kopradei ar iedzīvotājiem / lietotājiem. Atšķirībā no fokusgrupas diskusijas, kas ir moderatora vadība, koprades seminārā var izmantot dažādas interaktīvas metodes un rīkus.
Kultūrzonde / Cultural probe
Ikdienas pieredzes dokumentēšana, ko veic lietotājs.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_probe;
https://www.youtube.com/watch?v=EJqpUG4pJIE
Netipiskais un tipiskais lietotājs / Extremes and Mainstreams
Dalībnieku atlase intervijām u.c. metodēm, izlasē iekļaujot gan tipiskus pakalpojuma lietotājus, gan netipiskus lietotājus ar atšķirīgām vajadzībām.
Neredzamā puse / Blind side
Apzināt, kāda informācija par konkrēto tēmu ir pašreiz zināma un vēl nezināma.
Persona / Persona
Mērķauditorijas segmenta fiktīvs lietotāja arhetips.
Prāta vētra / ideju ģenerēšana / Brainstorm, Brainstorming
Problēmu risināšanas metode, ģenerējot daudzas idejas grupā ātrā laikā.
Rakstiskā koprade / Brainwriting
Ideju radīšana, katram grupas dalībniekam papildinot cita dalībnieka idejas.
Situācijas izspēlēšana / Tēlošanas vētra / Acting
Problēmsituācijas izspēlēšana lomu spēlē, koncentrējoties uz risinājumiem.
Uzņēmējdarbības modeļa diagramma / Business model canvas
Biznesa modeļa kanva ir veidne esošas vai topošas uzņēmējdarbības atspoguļošanai, iekļaujot visus nozīmīgos uzņēmējdarbības aspektus.
Vajadzību analīze / Needs analysis
Analīze, kurā tiek identificētas un prioritizētas mērķauditorijas vajadzības.
Saikņu diagramma / Affinity Diagram
Rīks liela apjoma ideju vai informācijas grupēšanai, ņemot vērā to savstarpējās sakarības
Klišejas / Cliches
Ierasto veidu apzināšana problēmas risināšanai
Kopas / Clusters
Problēmu identificēšana un līdzīgo grupēšana.
COCD diagramma / COCD-Box
Tehnika ideju prioritizēšanai pēc prāta vētras. Prezentācija SLIDESHARE
Konstruktīvās tehnoloģiju novērtēšanas (CTA) rīku komplekts / CTA toolbox
Sniedz pārskatu par vairākām pieejām, kas palīdz apsvērt ekonomiskos, sociālos, ētiskos un juridiskos aspektus tehniskās pētniecības projektos. Detalizētāk skatīt: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0040162596001801
Klienta pieredze / Lietotāja ceļojums / Customer Journey
Ceļš, ko iziet lietotājs no vajadzības rašanās līdz tās apmierināšanas brīdim. Procesu iespējams atveidot klienta pieredzes diagrammā (customer journey map).