Pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamās spējas

 

S9   Pakalpojumu saņēmēji

S9-1   Pakalpojumu saņēmēju līdzdalība

 

Ieguvumi, ja ir veiksmīga pakalpojumu saņēmēju līdzdalība pakalpojumu pārvaldībā:

 

Apdraudējumi, ja nav veiksmīga pakalpojumu saņēmēju līdzdalība pakalpojumu pārvaldībā:

  • veidojot pakalpojumu un neiesaistot pakalpojumu saņēmējus, netiek ņemtas vērā to spējas saņemt pakalpojumu, kas savukārt samazina pakalpojuma sniedzēja spēju nodrošināt pakalpojuma rezultativitāti efektivitāti un pakalpojumu saņēmēju apmierinātību
  • pakalpojuma saņēmējs kā "spēja" var nebūt atbilstošs rezultatīvai vai efektīvai pakalpojuma sniegšanai

 

Pakalpojumu pārvaldību kopumā un arī pakalpojumu sniegšanu īsteno savstarpēji sadarbojoties pakalpojumu sniedzējiem un pakalpojumu saņēmējiem

Pakalpojumu saņēmējiem ir divas "dabas":

  • pakalpojumu saņemšana (savu vajadzību apmierināšana)
  • līdzdalība pakalpojumu pārvaldībā (it īpaši plānošanā, izveidē, sniegšanā un pilnveidē)

 

Pakalpojumu saņēmēju līdzdalība pakalpojumu pārvaldībā tieši ietekmē pakalpojumu sniegšanā iesaistīto spējas nodrošināt pakalpojumu rezultativitāti, efektivitāti un pakalpojumu saņēmēju vajadzību apmierināšanu, tādēļ pakalpojumu saņēmēji arī ir uzskatāmi par vienu no pakalpojumu saimnieku spējām, kas ir nepieciešama pilnvērtīgai pakalpojumu pārvaldībai, tostarp veiksmīgai pakalpojumu plānošanai, izveidei, sniegšanai un pilnveidei

Pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamās spējas

 

S9   Pakalpojumu saņēmēji

S9-2   Pakalpojumu saņēmēju ietekme

 

Ieguvumi, ja ir veiksmīga pakalpojumu saņēmēju līdzdalība pakalpojumu pārvaldībā:

 

Apdraudējumi, ja nav veiksmīga pakalpojumu saņēmēju līdzdalība pakalpojumu pārvaldībā:

  • veidojot pakalpojumu un neiesaistot pakalpojumu saņēmējus, netiek ņemtas vērā to spējas saņemt pakalpojumu, kas savukārt samazina pakalpojuma sniedzēja spēju nodrošināt pakalpojuma rezultativitāti efektivitāti un pakalpojumu saņēmēju apmierinātību
  • pakalpojuma saņēmējs kā "spēja" var nebūt atbilstošs rezultatīvai vai efektīvai pakalpojuma sniegšanai

 

Pakalpojumu sniegšanā iesaistīto (pakalpojumu saimnieku un pakalpojumu sniedzēju) spēju nodrošināt pakalpojumu rezultativitāti, efektivitāti un pakalpojumu saņēmēju vajadzību apmierināšanu ietekmē:

  • pakalpojumu saņēmēju organizatoriskā struktūra (ja pakalpojumu saņēmēji ir iestādes vai uzņēmēji)
  • pakalpojumu saņēmēju vērtības, kultūra un tradīcijas
  • pakalpojumu saņēmēju kompetences (tostarp zināšanas un prasmes)
  • pakalpojumu saņēmēju iepriekšējās sadarbības pieredze
  • pakalpojumu saņēmēju darbību reglamentējošie normatīvie akti
  • pakalpojumu saņēmēju rīcībā esošie resursi (tostarp informācija, digitālās tehnoloģijas un citi resursi)

Pakalpojumu sniegšanā iesaistītajiem ir jāpilnveido visas savas spējas, tostarp, iespēju robežās, arī pakalpojumu saņēmēji