Ieguvumi, ja procesi ir atbilstoši pakalpojumu pārvaldības vajadzībām:

Apdraudējumi, ja procesi nav atbilstoši pakalpojumu pārvaldības vajadzībām:

  • pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem nav skaidrs kā īstenot pakalpojumu pārvaldību, kā rezultātā pakalpojumu pārvaldība var netikt veikta, vai arī var tikt veikta nepilnīgi, nerezultatīvi vai neefektīvi, nesasniedzot pakalpojumu pārvaldības mērķi: "Apmierināti pakalpojumu saņēmēji"
     

Pakalpojumu pārvaldība tiek īstenota atbilstoši valsts, nozares, pašvaldības vai iestādes mērogā vienotiem pakalpojumu pārvaldības procesiem

Pakalpojumu pārvaldības kārtību apraksta:

  • valstī vienoti "pamatdarbības procesi" (“biznesa procesi”)
  • katrā iestādē individuāli veidoti "funkcionālie procesi"

“Pamatdarbības procesi" apraksta vispārējas pakalpojumu pārvaldības posmu aktivitātes

"Funkcionālie procesi" detalizētāk apraksta katru no "pamatdarbības procesa" posma aktivitātēm, un apraksta kārtību:

  • kā ir veicams katrs no pakalpojumu pārvaldības uzdevumiem (šie procesi ir atšķirīgi katrā iestādē)
  • kā ir nodrošināma iestādes pakalpojumu atbilstība pakalpojumu izveides, sniegšanas un pilnveides nosacījumiem
  • kā ir nodrošināmas iestādes pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamās spējas un resursi

Pakalpojumu pārvaldības līmeņiem – politikas līmenim un pakalpojumu pārvaldības pamatdarbības un nodrošinājuma līmeņiem ir atšķirīgi "pamatdarbības procesi", ar atšķirīgu fokusu:

  • politikas līmenī tas apraksta pakalpojumu pārvaldības posmu aktivitātes sabiedrības vajadzību apmierināšanai kopumā
  • pamatdarbības un nodrošinājuma līmeņos tas apraksta pakalpojumu pārvaldības posmu aktivitātes pakalpojumu saņēmēju konkrētu vajadzību apmierināšanai

Pakalpojumu pārvaldības politikas līmenim un pakalpojumu pārvaldības pamatdarbības un nodrošinājuma līmeņiem ir atšķirīgi iesaistītie (pakalpojumu pārvaldības lomas):

  • politikas līmenī:
    • valsts mērogā: Pakalpojumu pārvaldības valsts vadošā iestāde
    • nozares vai pašvaldības mērogā: Pakalpojumu pārvaldības nozares vadošā iestāde vai Pakalpojumu pārvaldības pašvaldības vadošā iestāde
    • iestādes mērogā: Iestādes pakalpojumu kopuma saimnieks un Iestādes resursu kopuma saimnieks
  • pamatdarbības un nodrošinājuma līmeņos:
    • iestādes mērogā: Iestādes pakalpojumu kopuma saimnieks un Iestādes resursu kopuma saimnieks
    • pakalpojuma mērogā: Pakalpojuma saimnieks un Pakalpojuma sniedzējs
    • resursa mērogā: Resursa saimnieks

Pakalpojumu pārvaldība tiek īstenota atbilstoši valstī, nozarē, pašvaldībā vai iestādē vienotiem pakalpojumu pārvaldības procesiem

Valstī vienotus, vispārējus, ar pakalpojumu pārvaldību saistītus procesus, ja nepieciešams, izstrādā "Pakalpojumu pārvaldības valsts vadošā iestāde" vai citas iestādes

Procesu grupas:

Pakalpojumu pārvaldība tiek īstenota atbilstoši valstī, nozarē, pašvaldībā vai iestādē vienotiem pakalpojumu pārvaldības procesiem

Nozarē vienotus, specializētus, ar pakalpojumu pārvaldību saistītus procesus, ja nepieciešams, izstrādā "Pakalpojumu pārvaldības nozares vadošā iestāde"

Procesu grupas:

Pakalpojumu pārvaldība tiek īstenota atbilstoši valstī, nozarē, pašvaldībā vai iestādē vienotiem pakalpojumu pārvaldības procesiem

Pašvaldībā vienotus, specializētus, ar pakalpojumu pārvaldību saistītus procesus, ja nepieciešams, izstrādā "Pakalpojumu pārvaldības pašvaldības vadošā iestāde" vai citas iestādes

Procesu grupas:

Pakalpojumu pārvaldība tiek īstenota atbilstoši valstī, nozarē, pašvaldībā vai iestādē vienotiem pakalpojumu pārvaldības procesiem

Iestādē vienotus, specializētus, ar pakalpojumu pārvaldību saistītus procesus, ja nepieciešams, izstrādā "Iestādes pakalpojumu kopuma saimnieks" un "Iestādes resursu kopuma saimnieks"

Procesu grupas: