Pilnvērtīgas un visaptverošas pakalpojumu pārvaldības īstenošanai pakalpojumu pārvaldībā iesaistītajiem ir nepieciešamas speciālas, ar pakalpojumu pārvaldību saistītas kompetences (zināšanas un prasmes):

Kompetenču nodrošināšanas veidi:

  • apmācot personālu
  • veidojot iekšējus "kompetenču centrus" – specializējoties (koncentrējot kompetences)
  • nodrošinot kompetences kā ārpakalpojumu ("virtuālās kompetences")

Ar pakalpojumu pārvaldību saistītās personāla kompetences iespējams iegūt dažādos iestādei un konkrētiem cilvēkiem piemērotākos veidos, tostarp:

  • pašmācība (literatūra, kursu materiāli, interneta resursi, video materiāli)
  • "iekšēja" apmācība iestādē (vadlīnijas, instrukcijas, "mentori", savstarpēja zināšanu un pieredzes apmaiņa)
  • VARAM organizētas apmācības (par savām izveidotajām politikām un vadlīnijām)
  • kursi gan klātienē, gan e-vidē (tostarp Valsts administrācijas skolas organizēti kursi)
  • citi veidi (semināri, konferences, studijas augstskolā, utt.)

Konkrētās pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamās kompetences izriet no:

  • pakalpojumu pārvaldības uzdevumiem
  • pakalpojumu pārvaldības lomām
  • pakalpojumu pārvaldības uzdevumu veikšanai atbilstošajiem lomu pienākumiem

Ieguvumi, ja kompetences ir atbilstošas pienākumu veikšanai:

  • vispārējas kompetences pakalpojumu pārvaldības īstenošanai nodrošina valstī vienotu izpratni par pakalpojumu pārvaldību kopumā, tostarp par pasaulē praktizētu pakalpojumu pārvaldības "labo praksi", kas palīdz izprast un īstenot valstī vienotu pakalpojumu pārvaldības politiku

Apdraudējumi, ja kompetences ir atbilstošas pienākumu veikšanai:

  • valstī nav vienotas izpratnes par pakalpojumu pārvaldības pamatiem (pakalpojumu pārvaldības vispārējas pamat zināšanas), kas traucē īstenot vienādu pieeju pakalpojumu pārvaldībai valstī kopumā
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir vispārējas kompetences pakalpojumu pārvaldības īstenošanai atbilstoši pasaulē vispāratzītai pakalpojumu pārvaldības labajai praksei – "ITIL "

Ieguvumi, ja kompetences ir atbilstošas pakalpojumu pārvaldības pienākumu veikšanai:

Apdraudējumi, ja kompetences nav atbilstošas pakalpojumu pārvaldības pienākumu veikšanai:

  • pakalpojumu pārvaldības politika var tikt īstenota šauri, fokusējoties tikai uz kādu atsevišķu tās sastāvdaļu, neapzinoties un neņemot vērā, ka pilnvērtīga pakalpojumu pārvaldība ir iespējama tikai īstenojot visas pakalpojumu pārvaldības politikas sastāvdaļas kā vienotu pakalpojumu pārvaldības sistēmu
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir vispārējas kompetences pakalpojumu pārvaldības politikas īstenošanai, tostarp ir zināma valsts vienotā pakalpojumu pārvaldības politika un pakalpojumu pārvaldības sistēmas sastāvdaļas:

Ieguvumi, ja kompetences ir atbilstošas pienākumu veikšanai:

Apdraudējumi, ja kompetences nav atbilstošas pienākumu veikšanai:

  • neesot pakalpojumu pārvaldības uzdevumu veikšanas kompetencēm, uzdevumi var netikt veikti vispār, vai arī tie var tikt veikti nepilnīgi, nerezultatīvi vai neefektīvi
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pilnvērtīgai pakalpojumu pārvaldībai atbilstošas pakalpojumu pārvaldības galveno uzdevumu veikšanas kompetences, tostarp par:

Ieguvumi, ja kompetences ir atbilstošas pienākumu veikšanai:

Apdraudējumi, ja kompetences nav atbilstošas pienākumu veikšanai:

  • neesot pakalpojumu izveides, sniegšanas un pilnveides nosacījumu īstenošanas kompetencēm, pakalpojumi var neatbilst šiem nosacījumiem
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pilnvērtīgai pakalpojumu pārvaldībai atbilstošas pakalpojumu izveides, sniegšanas un pilnveides nosacījumu īstenošanas kompetences, tostarp par nosacījumu grupām un tajās ietilpstošajiem nosacījumiem

Ieguvumi, ja kompetences ir atbilstošas pienākumu veikšanai:

Apdraudējumi, ja kompetences nav atbilstošas pienākumu veikšanai:

  • neesot pakalpojumu un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamo spēju un resursu nodrošināšanas kompetencēm, spējas un resursi var neatbilst prasībām
     

"Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamo spēju un resursu nodrošināšanas kompetences, tostarp:

  • kompetences spēju nodrošināšanai
  • kompetences resursu nodrošināšanai

Ieguvumi, ja spējas ir atbilstošas vajadzībām:

Apdraudējumi, ja spējas nav atbilstošas vajadzībām:

  • pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem var nepietikt dažādas papildu zināšanas un prasmes, kas būtu noderīgas vai ir nepieciešamas pilnvērtīgai pakalpojumu pārvaldības īstenošanai
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pilnvērtīgai pakalpojumu pārvaldībai atbilstošas dažādas citas:

  • ar pakalpojumu pārvaldību saistītas kompetences, tostarp:
    • padziļinātas kompetences pakalpojumu pārvaldības īstenošanai atbilstoši ITIL labajai praksei (ko apliecina augstāku līmeņu sertifikāti)
    • padziļinātas kompetences pakalpojumu pārvaldības īstenošanai – ISO 20000 standarta pielietošanai (it sevišķi iestādēs – specializētajos ""Kompetenču centros"")
    • kompetences kvalitātes pārvaldībai – ISO 9000 saimes standartu pielietošanai
  • vispārējas kompetences, tostarp:
    • politiku un attīstības plānošanas dokumentu izveides kompetences
    • publiskās pārvaldes darbības procesu kompetences
    • normatīvo aktu izveides kompetences
    • procesu izveides un aprakstīšanas kompetences
    • galveno darbības rādītāju noteikšanas, mērīšanas un izmantošanas kompetences
    • komunikācijas un sadarbības kompetences
    • pārmaiņu vadības kompetences
    • projektu vadības kompetences
    • digitālo tehnoloģiju risinājumu izveides kompetences
    • digitālo tehnoloģiju lietošanas kompetences