Pilnvērtīgas un visaptverošas pakalpojumu pārvaldības īstenošanai pakalpojumu pārvaldībā iesaistītajiem ir nepieciešamas speciālas, ar pakalpojumu pārvaldību saistītas kompetences (zināšanas un prasmes):
- S4-1 Vispārējas pakalpojumu pārvaldības kompetences
- S4-2 Vispārējas pakalpojumu pārvaldības politikas īstenošanas kompetences
- S4-3 Pakalpojumu pārvaldības uzdevumu veikšanas kompetences
- S4-4 Pakalpojumu izveides, sniegšanas un pilnveides nosacījumu īstenošanas kompetences
- S4-5 Pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamo spēju un resursu nodrošināšanas kompetences
- S4-6 Dažādas citas ar pakalpojumu pārvaldību saistītas kompetences
Kompetenču nodrošināšanas veidi:
- apmācot personālu
- veidojot iekšējus "kompetenču centrus" – specializējoties (koncentrējot kompetences)
- nodrošinot kompetences kā ārpakalpojumu ("virtuālās kompetences")
Ar pakalpojumu pārvaldību saistītās personāla kompetences iespējams iegūt dažādos iestādei un konkrētiem cilvēkiem piemērotākos veidos, tostarp:
- pašmācība (literatūra, kursu materiāli, interneta resursi, video materiāli)
- "iekšēja" apmācība iestādē (vadlīnijas, instrukcijas, "mentori", savstarpēja zināšanu un pieredzes apmaiņa)
- VARAM organizētas apmācības (par savām izveidotajām politikām un vadlīnijām)
- kursi gan klātienē, gan e-vidē (tostarp Valsts administrācijas skolas organizēti kursi)
- citi veidi (semināri, konferences, studijas augstskolā, utt.)
Konkrētās pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamās kompetences izriet no:
- pakalpojumu pārvaldības uzdevumiem
- pakalpojumu pārvaldības lomām
- pakalpojumu pārvaldības uzdevumu veikšanai atbilstošajiem lomu pienākumiem