Pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamie tehnoloģiskie risinājumi ir savstarpēji saistīti un mijiedarbojas, tostarp:

  1. Valsts vienotajā reģistrā reģistrē pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamo informāciju (tostarp pakalpojumu un resursu aprakstus)
  2. visas pašapkalpošanās tīmekļvietnes un mobilās aplikācijas pakalpojumu piedāvājuma eksponēšanai (pakalpojumu katalogos) izmanto vienus un tos pašus, kopējus datus no Valsts vienotā reģistra
  3. visi pakalpojumu pieprasījumi neatkarīgi no pieprasīšanas kanāla, tiek reģistrēti Valsts vienotajā pieteikumu vadības sistēmā un Valsts vienotā pieteikumu vadības sistēma kontrolē katra pakalpojuma pieprasījuma izpildi (tiek pārvaldīti arī citi pieteikumu veidi)
  4. specializēti pamatdarbības digitālo tehnoloģiju risinājumi nodrošina pakalpojumu pieprasījumu apstrādi un pakalpojumu sniegšanu
  5. pakalpojumu pārvaldību nodrošina dažādi pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešami specializēti digitālo tehnoloģiju risinājumi
  6. pēc iespējas plaši tiek izmantotas pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamās koplietošanas komponentes
  7. tehnoloģiskais nodrošinājums atbalsta funkciju īstenošanai savstarpēji, mijiedarbojoties ar pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamajām digitālajām tehnoloģijām, nodrošina pilnvērtīgu funkcionalitāti, kas nepieciešama pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai
  8. infrastruktūra ir pamats visu iepriekš uzskaitīto digitālo tehnoloģiju darbības nodrošināšanai

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

Valsts vienotais reģistrs ir valstī centralizēts, koplietošanas reģistrs, kas ir primārais (galvenais) informācijas avots saistībā ar tajā reģistrētajiem objektiem (tostarp visi pakalpojumu katalogu publicētāji informāciju par pakalpojumiem – pakalpojumu aprakstus, iegūst no Valsts vienotā reģistra)
 

  • Valsts vienotā reģistra funkcijas:
    • objektu reģistrēšana un savstarpējā sasaiste ("manuāli" ievadāma, statiska – lēni mainīga informācija)
    • informācijas uzkrāšana un uzglabāšana
    • informācijas pieejamības nodrošināšana
  • Reģistrējamie objektu veidi (apakšreģistri):
    • dzīves situācijas (vajadzību grupas) un vajadzības
    • pakalpojumi (visu veidu pakalpojumi, tostarp publiskie individuāla labuma, publiskie vispārēja labuma, starpiestāžu individuālas lietošanas, starpiestāžu koplietošanas pakalpojumi)
    • resursi (informācijas resursi, digitālo tehnoloģiju resursi)
    • citi objektu veidi
  • Sasaiste starp objektiem:
    • katrā dzīves situācijā esošās vajadzības ir sasaistītas ar pakalpojumiem – katrai vajadzībai ir piesaistīts viens vai vairāki pakalpojumi, kas apmierina šo vajadzību
    • pakalpojumi ir sasaistīti ar resursiem – katram pakalpojumam ir piesaistīts viens vai vairāki resursi, kas ir nepieciešami šī pakalpojuma sniegšanai
    • resursi var nebūt piesaistīti pakalpojumam, ja tie netiek izmantoti pakalpojuma nodrošināšanai

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

  • pakalpojumu saņēmējiem ir iespēja saņemt informāciju par pakalpojumiem, pieprasīt un saņemt pakalpojumus, kā arī izmantot dažādas citas iespējas, ko nodrošina konkrētā tīmekļvietne vai mobilā lietotne

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pieejamas valsts vienotās (centralizētās) pašapkalpošanās tīmekļvietnes un mobilās lietotnes, tostarp:

  • pašapkalpošanās tīmekļvietne Latvija.gov.lv (iedzīvotājiem)
  • pašapkalpošanās tīmekļvietne Business.gov.lv (uzņēmējiem)
  • pašapkalpošanās tīmekļvietne Virsis.gov.lv (iestādēm)

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem var būt pieejamas nozares, pašvaldības vai iestādes pakalpojumu pašapkalpošanās tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes

Pašapkalpošanās tīmekļvietņu un mobilo lietotņu galvenās funkcijas:

  1. “Pakalpojumu saimniekiem”:
  • pakalpojumu piedāvājumu publicēšana (pakalpojumu aprakstu eksponēšana pakalpojumu katalogos):
    • dzīves situāciju (vajadzību grupu) apraksti
    • pakalpojumu katalogi
  1. “Pakalpojumu saņēmējiem”
  • pakalpojumu meklēšana
  • pakalpojumu izvēle un pieprasīšana
  • pakalpojumu saņemšana
  • vispārējas informācijas ieguve saistībā ar pakalpojumiem
  • pašapkalpošanās atbalsts (“0. līmenis”)
  • apmierinātības ar saņemtajiem pakalpojumiem novērtēšana

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

  • pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem (tostarp pakalpojumu saņēmējiem) ir iespēja vienuviet pieteikt dažāda veida pieteikumus, sekot pieteikumu izpildes gaitai un rezultātam, kā arī izmantot dažādas citas iespējas, ko nodrošina Valsts pieteikumu vadības sistēmas funkcionalitāte

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

Valsts vienotā pieteikumu vadības sistēma ir "loģiski" vienota pieteikumu vadības sistēma, kas ietver atsevišķas "fiziskas" pieteikumu vadības sistēmas, tostarp:

  • Vienotā pieteikumu vadības sistēma – valsts koplietošanas risinājums pieteikumu pārvaldībai
  • nozaru, pašvaldību un iestāžu “lokālās” pieteikumu vadības sistēmas

Valsts vienotā pieteikumu vadības sistēma mijiedarbojas ar citām pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamajām digitālajām tehnoloģijām

Valsts vienotās pieteikumu vadības sistēmas galvenās funkcijas:

  • pieteikumu vadība – darba plūsmu vadība (dažādu veidu pieteikumu apstrāde: reģistrēšana, savstarpēja sasaiste, sasaiste ar Valsts vienotā reģistra objektiem, kontrole, eskalācijas, notifikācijas)
  • meklēšana
  • informācijas uzkrāšana (dinamiskai – ātri mainīgai informācijai par pieteikumiem, tostarp par katru pakalpojuma pieprasījumu, neatkarīgi no pakalpojuma veida)
  • biznesa analītika (informācijas analīze, atskaites)
  • zināšanu datubāze
  • failu pievienošana un uzglabāšana (repozitorijs)
  • dokumentu elektroniska parakstīšana (e-paraksts un laika zīmogs)
  • lietotāju administrēšana un uzraudzība
  • mijiedarbība un informācijas apmaiņa ar citām sistēmām, tostarp nozaru, pašvaldību un iestāžu pieteikumu vadības sistēmām

Pieteikumu veidi:

  • informācijas pieprasījums
  • darba pieteikums
  • vienošanās pieteikums (starpiestāžu vienošanās noslēgšana un pārtraukšana) – nodrošina tikai Vienotā pieteikumu vadības sistēma
  • pakalpojuma pieprasījums
  • izmaiņas pieprasījums
  • incidenta pieteikums
  • problēmas pieteikums
  • sūdzības vai ierosinājuma pieteikums

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

  • digitālo tehnoloģiju risinājumu neesamība, nepietiekamība vai neatbilstība samazina pakalpojumu rezultativitāti un efektivitāti, un neļaus vai apgrūtinās sasniegt pakalpojumu pārvaldības mērķi "Apmierināti pakalpojumu saņēmēji"
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pieejami specializēti pamatdarbības digitālo tehnoloģiju risinājumi, tostarp:

  • pašapkalpošanās e-lietotnes un e-formas pakalpojumu pieprasīšanai un saņemšanai
  • informācijas sistēmas datu uzkrāšanai un apstrādei
  • informācijas apmaiņas risinājumi
  • specializētas, digitālās tehnoloģijas saturošas iekārtas
  • pakalpojumu automatizācijas, vadības un kontroles risinājumi

 

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

  • digitālo tehnoloģiju risinājumu neesamība, nepietiekamība vai neatbilstība samazina pakalpojumu rezultativitāti un efektivitāti, un neļaus vai apgrūtinās sasniegt pakalpojumu pārvaldības mērķi "Apmierināti pakalpojumu saņēmēji"
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pieejami dažādi pakalpojumu pārvaldībai nepieciešami digitālo tehnoloģiju risinājumi, tostarp:

  • tehnoloģiskais nodrošinājums klātienes pieteikumu reģistrācijai
  • tehnoloģiskais nodrošinājums pakalpojumu galveno darbības rādītāju mērīšanai un analīzei
  • tehnoloģiskais nodrošinājums pakalpojumu finanšu plānošanai, uzskaitei un analīzei
  • pakalpojumu monitoringa un diagnostikas risinājumi
  • zināšanu datu bāze
  • tehnoloģiskais nodrošinājums klientu un partneru attiecību pārvaldībai
  • tehnoloģiskais nodrošinājums sūdzību pārvaldībai
  • tehnoloģiskais nodrošinājums aptauju veikšanai

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

  • digitālo tehnoloģiju risinājumu neesamība, nepietiekamība vai neatbilstība samazina pakalpojumu rezultativitāti un efektivitāti, un neļaus vai apgrūtinās sasniegt pakalpojumu pārvaldības mērķi "Apmierināti pakalpojumu saņēmēji"
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pieejamas dažādas pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamas koplietošanas komponentes, tostarp:

  • maksājumu modulis
  • vienotais pieteikšanās modulis
  • pilnvarošanas risinājums
  • parakstīšanas rīks, e-paraksts un laika zīmogs
  • datu apmaiņas risinājumi
  • centralizētais e-pakalpojumu lietotņu ietvars

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

  • digitālo tehnoloģiju risinājumu neesamība, nepietiekamība vai neatbilstība samazina pakalpojumu rezultativitāti un efektivitāti, un neļaus vai apgrūtinās sasniegt pakalpojumu pārvaldības mērķi "Apmierināti pakalpojumu saņēmēji"
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pieejams pakalpojumu pārvaldībai atbilstošs tehnoloģiskais nodrošinājums atbalsta funkciju īstenošanai, tostarp:

  • grāmatvedības sistēma
  • personāla vadības sistēma
  • lietvedības sistēma
  • dokumentu vadības sistēma
  • Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēma
  • Elektroniskā iepirkumu sistēma

Ieguvumi, ja resursi ir atbilstoši vajadzībām:

Apdraudējumi, ja resursi nav atbilstoši vajadzībām:

  • digitālo tehnoloģiju risinājumu neesamība, nepietiekamība vai neatbilstība samazina pakalpojumu rezultativitāti un efektivitāti, un neļaus vai apgrūtinās sasniegt pakalpojumu pārvaldības mērķi "Apmierināti pakalpojumu saņēmēji"
     

Pakalpojumu pārvaldības dalībniekiem ir pieejama pakalpojumiem un pakalpojumu pārvaldībai nepieciešamā infrastruktūra, tostarp:

  • serveri
  • datu glabātavas
  • tīkla un sakaru iekārtas
  • datorizētas darba vietas