Logo

Projekta īstenotājs: Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija.

Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i. ietvaros.

Projekta Nr.: 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011.

Projekta partneris: Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestāde "Ventspils Digitālais centrs".

Projekta mērķis: Ieviešot Koncepcijas par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi (Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2013. gada 19. februāra rīkojums Nr. 58) uzdevumus, tika uzsākta VPVKAC izveide ar mērķi nodrošināt valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību atbilstoši “vienas pieturas aģentūras” principam, sniedzot iespēju pieteikt pieprasītākos pakalpojumus tuvāk iedzīvotāja dzīvesvietai. Valdības rīcības plāna Deklarācijas par A.K. Kariņa vadītā MK iecerēto darbību īstenošanai 246.2. pasākumā dots uzdevums turpināt attīstīt vienas pieturas aģentūras pakalpojumu saņemšanu gan klātienē, gan digitāli, sekmēt iestāžu sadarbību tiešsaistē. Izpildot augstāk minētos uzdevumus, 2023. gada 7. martā 35 pašvaldībās darbojas 166 VPVKAC, nodrošinot iespēju klātienē vienkopus pieteikt pašvaldību pakalpojumus un 13 valsts pārvaldes iestāžu 93 pakalpojumus.

Saskaņā ar Digitālās transformācijas pamatnostādņu 2021.-2027. gadam (apstiprinātas ar MK 2021. gada 7. jūlija rīkojumu Nr. 490, turpmāk – Pamatnostādnes) redzējumu par valsts pārvaldes pakalpojumu digitālo transformāciju – daudzkanālu piegādi (4.4.9.2. rīcības apakšvirziens), valsts pārvaldes pakalpojumiem jābūt sabiedrībai pieejamiem ērti, atbilstoši vienas pieturas aģentūras principam kā digitālajā, tā analogā vidē, pieprasot pēc iespējas mazu pakalpojuma saņēmēja iesaisti un pūles. Nepieciešamā rīcība iekļauj uzdevumu transformēt pakalpojumu pieprasīšanas un piegādes kanālus, tostarp, teritoriāli izvērst VPVKAC tīklu, atbalstīt tālruņa zvanu apkalpošanu, to centralizējot un digitalizējot, paplašināt klientu apkalpošanu ar distances apkalpošanas iespējām. Rīcības tehnoloģiskais atbalsts paredz pakalpojumu pieprasīšanai un saņemšanai nepieciešamos lietojumus veidot atkārtoti izmantojamus gan iestāžu IS, gan VPVKAC IS. Savukārt, Pamatnostādņu redzējums par pilnībā digitalizētu un datu vadītu valsts pārvaldes pamatdarbību (4.4.9.3. rīcības apakšvirziens) paredz pakalpojumu sniegšanu organizēt un nodrošināt pilnībā digitāli, pieļaujot tās pārveidošanu uz vai no analogā formāta tikai klientu apkalpošanas vajadzībām. Sabiedrības grupām ar zemām digitālām prasmēm ir nodrošināma iespēja pakalpojumus saņemt klātienē, teritoriāli pieejamos VPVKAC, pa tālruni, izmantojot centralizētus zvanu centrus, vai rakstiski.

Saskaņā ar MK 2022. gada 19. aprīļa noteikumiem Nr. 248 “Kārtība, kādā izmanto gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei”, pašvaldībai tiek piešķirta valsts budžeta dotācija VPVKAC izveidošanai un VPVKAC darbībai.

Projekta mērķis: izvērst un funkcionāli stiprināt esošo VPVKAC tīklu, un paplašināt iedzīvotajiem pieejamo pakalpojumu klāstu.
VPVKAC tīkla darbība tiks izvērsta ar koplietošanas pakalpojuma “Atbalsts vienotajos pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktos” palīdzību valsts pārvaldes pakalpojumu turētājiem , kuriem ir mērķtiecīgi organizēt pakalpojumu sniegšanu, izmantojot pakalpojumu pieteikšanas koplietošanas tīklu, un tajā sniegtie pakalpojumi būs pieejami visām sabiedrības grupām jebkurā no 592 kontaktpunktiem.

Projekta galvenās darbības:

  • Jaunu vienoto pakalpojumu pieteikšanas kontaktpunktu izveide, izvēršot esošo VPVKAC tīklu.
  • VPVKAC tīkla ietvarā vienots attālināta atbalsta sniegšanas kontaktpunkta izveidošana.
  • VPVKAC informācijas sistēmas pilnveide un darbības nodrošināšana projekta īstenošanas laikā.
  • VPVKAC informācijas sistēmas (VPVKAC IS) pilnveides kvalitātes kontrole.

Projektā sasniedzamie rādītāji:

Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru informācijas sistēma, kura ietver tehnisko līdzekļu un programmatūras kopumu datu aprites nodrošināšanai vienotā klientu apkalpošanas centra darbībai

Projekta sākums: 20243. gada 21. maijs.

Projekta beigas: 2026. gada 31. maijs.

Projekta budžets: 7 059 290 euro, no kuriem:

  • Atveseļošanās fonda finansējums: 5 039 999 euro;
  • Valsts budžeta finansējums (pievienotās vērtības nodokļa izmaksām): 846 720 euro.

Projekta normatīvais ietvars: Ministru kabineta 2023. gada 9. augusta rīkojums Nr.510 “Par investīcijas 2.1.2.1.i. projekta "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts" pases, centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu”.