Pakalpojumu pārrobežu pieejamība ietver citas Eiropas Savienības dalībvalsts pakalpojumu pieteikšanas iespēju un iespēju iegūt informāciju par pieejamajiem pakalpojumiem. Pārrobežu pakalpojumu sniegšanas prasība noteikta vairākos Eiropas Savienības normatīvajos aktos:

  1. Pakalpojumu direktīva 
  2. eIDAS regula 

 

Pakalpojumu direktīva

Pakalpojumu sniedzējam atbilstoši Pakalpojumu direktīvai jāpublicē informācija par nacionālajā līmenī izvirzītajām prasībām pakalpojumu saņemšanai, kā arī citas informācijas kvalitātes prasības, lai nodrošinātu, ka informācija par pakalpojumiem pieejama arī pārrobežu lietotājiem saprotamā valodā. Pakalpojumu direktīva uzdod pakalpojumu sniedzējiem nodrošināt pakalpojumu pārrobežu pieejamību.

Noskaties video par Pakalpojumiem ES iekšējā tirgū.

Papildus informācija: https://single-market-economy.ec.europa.eu/single-market/services/directive_en 

 

eIDAS

Lai nodrošinātu Eiropas Savienības iekšējā tirgus pienācīgu darbību un  atvieglotu digitālo pašapkalpošanās pakalpojumu izmantošanu pāri valstu robežām, ir nodrošināta iespēja digitālās pašapkalpošanās un elektroniskās identifikācijas izmantošanai visā Eiropas Savienībā.

2014. gada jūlija eIDAS regulas par elektronisko identifikāciju un uzticamības pakalpojumiem elektronisko darījumu izmantošanai Eiropas vienotajā tirgū mērķis ir uzlabot digitālo pašapkalpošanās pakalpojumu izmantošanu iedzīvotājiem un uzņēmumiem Eiropas Savienības iekšējās robežās, izmantot savas valsts eID.

Noskaties video par Elektroniskās identifikācijas (eIDAS) un uzticamības pakalpojumu risinājumu.