Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 14.punktu novada administratīvajā teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba nepārtrauktību atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem jānodrošina tiem izpilddirektoriem, kuri veic izpilddirektora pienākumus attiecīgajā teritorijā 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanu dienā, t.i., 6.jūnijā.
Pirmajā novada domes sēdē svarīgi ir izveidot novada pašvaldības izpilddirektora amatu un iecelt tajā izpilddirektoru, kurš sagatavotu priekšlikumus novada pašvaldības administrācijas – pašvaldības izpildorgāna – izveidošanai, kas nodrošinātu domes pieņemto lēmumu izpildi, veiktu tās darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, kā arī koordinētu pagastu/pilsētu izpilddirektoru rīcību bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba nepārtrauktības nodrošināšanā.
Atbilstoši likuma „Par pašvaldībām” 69.panta pirmajai daļai novada domes izpilddirektors:
- organizē domes izdoto saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu izpildi;
- dod rīkojumus pašvaldības iestāžu vadītājiem;
- sagatavo priekšlikumus domei par attiecīgās pašvaldības iestāžu nelikumīgu un nelietderīgu
- lēmumu atcelšanu;
- ierosina domei iecelt amatā vai atbrīvot no amata pašvaldības iestāžu vadītājus, domes nolikumā noteiktajā kārtībā pieņem darbā un atbrīvo no darba vietējās pašvaldības administrācijas darbiniekus;
- iesniedz domei priekšlikumus par pašvaldības iestāžu un pašvaldības kapitālsabiedrību izveidošanu, reorganizēšanu un likvidēšanu;
- domes noteiktajā kārtībā un ietvaros rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, slēdz saimnieciskus darījumus ar juridiskajām un fiziskajām personām;
- organizē teritorijas attīstības programmas projekta, teritorijas plānojuma projekta un budžeta projekta izstrādāšanu, kā arī saimnieciskā un gada publiskā pārskata sagatavošanu;
- veic citus pienākumus, kas paredzēti novada pašvaldības nolikumā un domes lēmumos.
Novada domes izpilddirektors nedrīkst būt domes deputāts (likuma „Par pašvaldībām” 68.panta pirmā daļa).