KOPSAVILKUMS

Laiks: 2-8 h

Nepieciešams: Nākotnes pieredzes koncepta veidlapa (izdrukāta vai digitāla) papīrs, rakstāmpiederumi, dators

Dalībnieki: Pārveides projekta vadības grupa, lietotāji (koncepta validēšanai)

Rezultāts: vizualizēts nākotnes pakalpojuma pieredzes stāsts no lietotāja skatu punkta

 

APRAKSTS

Mērķis un pielietojums: izveidot vizualizētu nākotnes pakalpojuma pieredzes stāstu no lietotāja skatu punkta, iekļaujot arī citu pušu procesus un tās pārveides idejas, kas izvēlētas šim pārveides ciklam. Izstrādāt pakalpojuma nākotnes pieredzes konceptu, kā pakalpojums varētu tikt sniegts nākotnē.

 

Realizācijas process:

  1. Ideju prioritizēšanas rezultātā Pārveides projekta vadības grupā esat izvēlējušies, kuras no idejām iekļaut pakalpojuma pārveides ciklā.
  2. Ņemot tās par pamatu, pārrunājiet un lodziņos sāciet aprakstīt nākotnes  pakalpojuma posmus no lietotāju skatu punkta. Iekļaujiet arī tos posmus, kas ir būtiski un nozīmīgi, bet neparedz paša lietotāja iesaisti.
  3. Katram posmam izveidojiet īsu aprakstu un vizualizējiet to. Vizualizācija ir būtisks priekšnosacījums tam, lai ātri, vienkārši un saprotami būtu iespējams plānoto pakalpojuma gaitu izstāstīt jebkurai citai pakalpojuma sniegšanā iesaistītai vai neiesaistītai personai.
  4. Vizualizēšanai varat izmantot zīmējumus, citus grafiskus attēlus, shēmas un citus elementus pēc jūsu izvēles.
  5. Izveidoto nākotnes pakalpojuma pieredzes konceptu, ja iespējams, validējiet ar lietotājiem, noskaidrojot, vai tas atbilst lietotāju vajadzībām. To var veikt, izmantojot fokusgrupu, īsas intervijas vai telefonaptaujas. Precizējiet konceptu, ja nepieciešams.

 

Jāņem vērā:

Nākotnes pakalpojuma pieredzes koncepti var būt vairāki, ja konkrētajā pakalpojuma pārveides ciklā vienlaicīgi iekļautas izmaiņas, piemēram, vairākos pakalpojuma sniegšanas kanālos. Ja to atainošana vienā konceptā apgrūtina koncepta uztveršanu, veidojiet vairākus konceptus.

Nākotnes pakalpojuma pieredzes koncepta rīks līdzinās Lietotāju ceļojuma kartējumam, tikai no nākotnes skatījuma, taču ņemiet vērā, ka nākotnes pakalpojuma pieredzes koncepts satur visus galvenos pakalpojuma soļus, ne tikai tos, kuros tiešā veidā iesaistīti lietotāji.

Nākotnes pakalpojuma pieredzes koncepts var būt viens visiem lietotāju profiliem, tāpēc tas jāvalidē ar katra lietotāju profila pārstāvjiem, lai pārliecinātos, ka tas atbilst dažādu lietotāju profilu vajadzībām.

 

DATNES

Nākotnes pakalpojuma pieredzes koncepts .DOCX formātā (neaizpildīta sagatave)

Nākotnes pakalpojuma pieredzes koncepts .PDF formātā (neaizpildīta sagatave)

Nākotnes pakalpojuma pieredzes koncepts .JPG formātā (aizpildīta sagatave)