Datorpele

Latvijā valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC) kļuvuši par nozīmīgu atbalstu iedzīvotājiem, kuri vairs nav spiesti doties uz lielajām pilsētām, lai saņemtu valsts  pakalpojumus. Patlaban VPVKAC darbojas 35 pašvaldībās, kopā 216 vietās. Bauskas VPVKAC vadītāja Dina Bērziņa uzsver: “Šī iespēja ir ļoti vērtīga mūsu iedzīvotājiem, jo tas ļauj ietaupīt ne tikai laiku, bet arī naudu un pat veselību. Lielākā daļa no mūsu klientiem iepriekš bija pieraduši doties uz valstpilsētām, lai apmeklētu valsts iestādes. Tagad viņiem ir iespēja saņemt nepieciešamos valsts pakalpojumus tieši Bauskā, un mēs palīdzam viņiem to izdarīt ātri un vienkārši, tādējādi taupot laiku un izmaksas.”

Pieredzes stāsts: seniore Sandra – dokumentu sakārtošana un nodokļu nomaksa

Sandra nesen pārdeva savu dzīvokli un vēlējās sakārtot dokumentus Valsts ieņēmumu dienestā (VID) saistībā ar kapitāla pieauguma nodokļa nomaksu. “Man mājās ir dators, bet to galvenokārt izmantoju saziņai ar bērniem, bet dokumentu lietas kārtot internetā man likās pārāk sarežģīti,” stāsta Sandra. “Turklāt es baidījos, ka varētu kaut ko izdarīt nepareizi vai tikt apkrāpta.”

 Kad Sandra pašvaldībā noskaidroja, ka viņa var Bauskas VPVKAC izmantot iespēju “Attālinātais ierēdnis”, ar kura palīdzību iedzīvotāji var sazināties ar vairāku valsts iestāžu, tostarp VID, speciālistiem attālinātā video konsultācijā,  viņa bija ļoti priecīga. “Es jau pazīstu šeit strādājošos darbiniekus, tāpēc nebija bažu, vai man palīdzēs. Viņi visu izskaidroja un palīdzēja ar video zvanu sazināties ar VID speciālistu. Man nebija jātērē nauda, lai brauktu uz Rīgu,” stāsta Sandra. “Es plānoju doties uz VPVKAC arī pavasarī, lai savlaicīgi iesniegtu savus čekus un nodokļu deklarāciju. Esmu pārliecināta, ka šis pakalpojums ir ļoti izdevīgs ikvienam.”

Sandra stāsta, ka viņas draudzenes bija pārsteigtas, ka viņai tik ātri izdevās sakārtot dokumentus, neizbraucot no Bauskas. “Viņas teica: “Ai, mēs nesaprotam tās “dokumentu lietas””, smejas Sandra. “Es viņām ieteicu visu paņemt līdzi un doties uz VPVKAC, kur darbinieki izskaidros  visus nepieciešamos soļus un palīdzēs izdarīt visu ātri un ērti, arī iesniegt VID gada ienākumu deklarāciju

Pieredzes stāsts: Valentīna – veselības saudzēšana, izvairoties no garajiem braucieniem

Valentīna saskārās ar problēmām, kas saistītas ar īpašuma pārdošanu, bet viņai bija sāpīga kāja, kas liedza doties uz Rīgu. “Es nevarēju doties tik garā braucienā uz galvaspilsētu, lai sakārtotu dokumentus ar VID, jo savādāk būtu vēl sliktāk ar veselību,” stāsta Valentīna. Valentīnai mājās ir dators, tomēr tik nopietnas darbības ar dokumentiem viņai ir par sarežģītu. “Tādēļ devos uz Bauskas domi, un man piedāvāja veikt visu nepieciešamo dokumentu kārtošanu tepat pašvaldībā VPVKAC, izmantojot attālinātu video saziņu ar VID speciālistu “Attālinātais ierēdnis”. Es pieteicos video konsultācijai uz konkrētu laiku, un speciālisti man visu palīdzēja – gan izskaidroja procesu, gan palīdzēja aizpildīt dokumentus.”

Šis pakalpojums ļāva Valentīnai ietaupīt ne tikai laiku un naudu, bet arī saglabāt savu veselību. “Es ieteiktu arī citiem izmantot šo iespēju, jo tā ir ļoti ērta un izdevīga,” norāda Valentīna.

VPVKAC – svarīgs atbalsts iedzīvotājiem

VPVKAC turpina būt nozīmīgs atbalsts vietējiem iedzīvotājiem, palīdzot risināt dažādus jautājumus, samazinot nepieciešamību veikt ilgus un nogurdinošus braucienus uz lielākām pilsētām. Kā atzīmē Bauskas VPVKAC vadītāja Dina Bērziņa, “Mēs piedāvājam ne tikai konsultācijas un dokumentu sagatavošanu, bet arī palīdzību tiešsaistes tikšanās organizēšanā, kas ļauj cilvēkiem ātri un bez liekiem izdevumiem nokārtot savus jautājumus. Mūsu darbinieki ir zinoši, pieejami un draudzīgi, kas iedzīvotājiem ļauj justies droši.”

Tādējādi VPVKAC Bauskā ne tikai atvieglo iedzīvotāju ikdienu, bet arī palīdz veidot pozitīvas un uzticamas attiecības ar valsts iestādēm.

Pakalpojumi, kas pieejami, izmantojot VPVKAC sniegtā pakalpojuma “Attālinātā ierēdņa” konsultāciju iespēju:

  • Valsts ieņēmumu dienests (VID) – padziļināta konsultācija par kapitāla pieaugumu, kas attiecas uz personīgā nekustamā īpašuma atsavināšanu.
  • Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) – konsultācijas par pensiju, slimības un invaliditātes pabalstiem, kā arī vecāku pabalstu.
  • Valsts zemes dienests (VZD) – visu VZD pakalpojumu konsultācijas, piemēram, īpašuma robežu noteikšana un apbūves noteikumi.
  • Veselības inspekcija – pakalpojumi, kas ietver ārstniecības personu reģistrāciju, riska fonda iesniegumus un datu atjaunošanu.

Aicinām iedzīvotājus izmantot VPVKAC sniegtos pakalpojumus!

VPVKAC tīklā var patstāvīgi vai ar darbinieka palīdzību elektroniskā veidā pieteikt būtiskākos valsts un pašvaldību pakalpojumus, gūt atbalstu eParaksta un oficiālās e-adreses izmantošanā, kā arī saņemt citas konsultācijas un izmantot “Attālinātā ierēdņa” video konsultācijas ar valsts iestāžu speciālistiem. VPVKAC ir nozīmīgs atbalsta punkts arī tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai, tostarp, konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei.  Iedzīvotājiem nav jāmēro ceļš uz attiecīgās iestādes filiāli, kas dažkārt nav nemaz tik tuvu, un aizņem daudz laika. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija sadarbībā ar pašvaldībām turpina pilnveidot valsts pārvaldes pakalpojumu sniegšanas sistēmu, lai iedzīvotāji valsts pakalpojumus attālināti varētu saņemt tikpat ērti kā klātienē.