Rīga, 2020. gada 10. novembrī – Lai veicinātu valsts pārvaldes iestāžu informētību par attālinātā darba iespējām, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) šodien organizē tiešsaistes semināru “Attālināta darba organizēšana valsts pārvaldē”, kur sniegs praktiskus ieteikumus attālināta darba organizēšanai, kā arī informēs par izstrādātajām vadlīnijām darba organizācijai.
Saistībā ar valstī izsludināto ārkārtējo situāciju un COVID-19 inficēto skaita pieaugumu, būtiska ir valsts pārvaldes iestāžu darba nepārtrauktība, vienlaikus pasargājot savus darbiniekus, kā arī sabiedrību no inficēšanās riska.
VARAM ir izstrādājusi un publicējusi mājaslapā metodiskās vadlīnijas attālinātu sanāksmju un konferenču organizēšanai valsts un pašvaldību iestādēs, ņemot vērā iestāžu tehnisko nodrošinājumu, biroja programmatūru un iespējamās iestāžu atšķirības lietotņu izvēlē. Vebināra pirmajā daļā Valsts kancelejas pārstāvji pastāstīs par Valsts kancelejas sadarbībā ar VARAM izstrādātajām vadlīnijām darba organizācijai, darba samaksai un klientu apkalpošanai valsts pārvaldes institūcijās COVID-19 pandēmijas laikā.
Vebināra otrajā daļā VARAM Valsts pārvaldes pakalpojumu politikas īstenošanas koordinācijas nodaļas vadītāja Maija Anspoka informēs par iestāžu klientu apkalpošanas nodrošināšanu COVID-19 laikā. Vebināra trešajā daļā VARAM pārstāvji pastāstīs par biežākajām problēmām un to iespējamiem risinājumiem, kas tika identificēti aptaujājot valsts pārvaldes iestādes par attālinātā darba nodrošināšanu valsts pārvaldē.
VARAM aicina valsts pārvaldes iestādes apzināties esošo situāciju, kas šobrīd diktē nepieciešamību veikt izmaiņas darba organizācijas procesos un kultūrā, kā arī strādāt pie darba organizācijas pilnveides arī domājot par ilgtermiņa iespējām, tādējādi radot efektīvāku un elastīgāku valsts pārvaldes darbu kopumā.
Vadlīnijas darba organizācijai, darba samaksai un klientu apkalpošanai valsts pārvaldes institūcijās Covid-19 pandēmijas laikā pieejamas šeit: https://bit.ly/32n9rR6
Vebinārā aicināti piedalīties visu ministriju un to padotības iestāžu pārstāvji, kuri organizē attālinātu darbu savās iestādēs. Patlaban pieteikušās vairāk nekā 50 iestādes, tostarp, VAS "Tiesu namu aģentūra, Valsts tiesu ekspertīžu birojs, Uzņēmumu reģistrs, Juridiskās palīdzības administrācija, Aizsardzības ministrija, Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, "Latvijas Vēstnesis", Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija, Izglītības kvalitātes valsts dienests, Valsts izglītības satura centrs, Iepirkumu uzraudzības birojs, VIAA Valsts dzelzceļa administrācija, Jaunsardzes centrs, Iekšējās drošības birojs, Valsts kase, VIAA Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija u.c.
Informāciju sagatavoja:
Sabiedrisko attiecību nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Tālr. 20200305; 67026533,
e-pasts: prese@varam.gov.lv
www.varam.gov.lv