2024. gada 20. augustā Ministru kabinetā apstiprināja Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) rīkojuma projektu “Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts”, ar kuru tiek apstiprināta atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas (AVIS) pilnveides projekta īstenošana, kas paredz atbalsta sniegšanu valsts un pašvaldību iestādēm uzsākot izmantot AVIS savā pārziņā esošo pakalpojumu atvieglojumu piemērošanai un uzskaitei. Projekts tiek īstenots Atveseļošanas fonda (AF) plāna ietvaros.
Galvenie ieguvumi no AVIS sistēmas izmantošanas valsts un pašvaldību piemēroto atvieglojumu pārvaldībā būs iespēja atvieglojumu devējiem (valsts un pašvaldību iestādēm) veikt centralizētu to piešķirto atvieglojumu uzskaiti un administrēšanu, veikt detalizētu informācijas apstrādi, analīzi un apkopot statistikas datus par piešķirtajiem un izmantotajiem atvieglojumiem. Savukārt, iedzīvotājiem AVIS sistēmas izmantošana nodrošinās iespēju to lietotāju profilā valsts pārvaldes portālā Latvija.gov.lv ērti un viegli pieejamā veidā saņemt informāciju par personai piešķirtajiem atvieglojumiem un atvieglojumu saņemšanas nosacījumiem, kā arī par personas faktiski izmantotajiem atvieglojumiem.
Publiskajā sektorā AVIS izmantošana pilnvērtīgi nav uzsākta un nepieciešams sniegt atbalstu pašvaldībām to atvieglojumu procesu pārvaldībai AVIS platformā. Līdz ar to projekta mērķis ir ieviest AVIS izmantošanu kā atvieglojumu pārvaldības koplietošanas platformu pašvaldībās un valsts pārvaldē, nodrošinot iedzīvotājiem centralizētu un harmonizētu atvieglojumu pārvaldību.
Projekta īstenošanas rezultātā plānots, ka 43 Latvijas pašvaldības lietos AVIS, vismaz 10 pašvaldību iedzīvotājiem būs iespēja bez sociālo statusu apliecinošu izziņu, apliecību u.c. dokumentu uzrādīšanas saņemt vairāk kā vienu pašvaldības pakalpojumu ar atvieglojumu, izmantojot AVIS. Tāpat tiks izstrādāts AVIS izvēršanas un ieviešanas plāns, tajā iekļaujot ceļa karti AVIS pakāpeniskai un sistemātiskai ieviešanai atvieglojumu pārvaldībā ne tikai pašvaldību līmenī, bet arī citu nozaru līmenī nacionālā mērogā (veselības, labklājības, izglītības, u.c.), kā arī veikti AVIS programmatūras pilnveidojumi un pielāgojumi, kas balstīti sistēmas lietotāju (gan esošo, gan arī potenciālo) pieredzē un vajadzībās, kā arī sistēmanalīzes ietvaros gūtajās atziņās.
Paralēli AF projekta īstenošanai, VARAM sadarbībā ar Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA), kā AVIS platformas jauno pārzini, platformas uzturēšanas aktivitāšu ietvaros, turpinās darbu ar citiem resoriem publiskajā sektorā saistībā ar AVIS izmantošanu (piemēram, veselības, labklājības, izglītības, u.c.), nodrošinot vismaz viena nacionāla līmeņa vienota atvieglojuma pārvaldību, izmantojot AVIS platformu.
Projektu paredzēts īstenot līdz 2026. gada 31. maijam, ne vairāk kā 2,9 milj. eiro apmērā, tai skaitā AF finansējums 2,45 milj. eiro apmērā un valsts budžeta finansējums - ne vairāk kā 451,5 tūkst. eiro apmērā.