Rīga, 2020.gada 22. aprīlī – Lai veicinātu pašvaldību informētību par domes attālinātā darba iespējām un attālināto domes sēžu laikā pieņemto lēmumu tiesiskumu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) organizē tiešsaistes semināru (vebināru), kurā sniegs praktiskus ieteikumus attālināta darba organizēšanai, kā arī informēs par iespējām iegūt elektronisko parakstu. Vebinārs notiks š.g. 23. aprīlī tiešsaistē, izmantojot Microsoft Teams vidi.
Saistībā ar valstī izsludināto ārkārtējo situāciju un COVID-19 inficēto skaita pieaugumu, būtiska ir pašvaldības darba nepārtrauktība, vienlaikus pasargājot savus darbiniekus, kā arī sabiedrību no inficēšanās riska. Tāpēc ministrija jau š.g. 24.martā visām pašvaldībām izsūtīja vēstuli ar informāciju par domes un komiteju sēžu attālinātas norises nodrošināšanas juridiskajām un tehniskajām iespējām. Papildus ministrija izstrādājusi un publicējusi mājaslapā metodiskās vadlīnijas attālinātu sanāksmju un konferenču organizēšanai valsts un pašvaldību iestādēs, ņemot vērā iestāžu tehnisko nodrošinājumu, biroja programmatūru un iespējamās iestāžu atšķirības lietotņu izvēlē.
Aptaujājot pašvaldības ar mērķi noskaidrot, cik pašvaldību ir izmantojušas iespēju rīkot domes sēdes attālināti un vai tām ir radušās kādas grūtības šajā procesā, ministrija secinājusi, ka nepieciešams organizēt vēl papildu informatīvo atbalstu. Ministrijā ir saņemtas arī vairāku pašvaldību deputātu sūdzības par līdzšinējo darba organizēšanu pašvaldībās ārkārtējās situācijas laikā, tāpēc ar tiešsaistes semināra palīdzību ministrija vēlas panākt vienotu izpratni par attālinātu domes sēžu organizēšanu, sniedzot informāciju un konsultējot par normatīviem aktiem un drošības aspektiem atbilstošām iespējām lēmumu pieņemšanā, kā arī deputātu balsojumu norisē. Vebinārā ministrijas pārstāvji skaidros, kā pašvaldībām organizēt attālinātas domes sēdes un sniegs informāciju, kā pieņemt domes lēmumus ārkārtējās situācijas laikā atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Tāpat valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” pārstāvis informēs par iespējām domes deputātiem iegūt elektronisko parakstu attālināta darba veikšanai. Vebinārs notiks š.g. 23. aprīlī plkst. 12.00 Microsoft Teams vidē. Pieeja vebināram būs iespējama gan Microsoft Teams lietotnē, gan izmantojot interneta pārlūkprogrammu.
Ministrija visām pašvaldībām ir nosūtījusi uzaicinājumu dalībai seminārā. Tāpēc par pieteikšanos semināram pašvaldību pārstāvjiem jāinteresējas savā pašvaldībā.
Ministrija aicina pašvaldības izmantot esošo situāciju, kas iestādēm diktē nepieciešamību veikt izmaiņas darba organizācijas procesos un kultūrā, kā ilgtermiņa investīciju darba organizācijas pilnveidē, tādējādi radot efektīvāku un elastīgāku valsts pārvaldes darbu kopumā.
Ja mediju pārstāvjiem ir interese piedalīties seminārā, tam var pieteikties, rakstot uz e-pastu prese@varam.gov.lv līdz 22.aprīļa plkst. 16.00.
Papildu informācija:
Sabiedrisko attiecību nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Tālr. 20200305; 67026533,
e-pasts: prese@varam.gov.lv
www.varam.gov.lv