Digitālā transformācija Preses relīze
VPVKAC

Rīga, 2022. gada 1. februārī – Sākot no  1.februāra, darbību sāka astoņi jauni valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centri (VPVKAC) Aizkraukles, Cēsu, Kuldīgas, Siguldas un Tukuma novadā. Centri piedāvās atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un visus pašvaldības pakalpojumus. Tāpat ir nodrošināta iespēja klientam  pieteikt e-pakalpojumus.

Jaunie VPVKAC centri izveidoti pateicoties 2021.gada nogalē piešķirtajām dotācijām un tādējādi šobrīd Latvijā iedzīvotājiem ir pieejami 131 VPVKAC, kuros ikviens Latvijas iedzīvotājs var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un visus pašvaldības pakalpojumus, lieki netērējot laiku un nemērojot garu ceļu. 

Jaunie centri izveidoti pašvaldību telpās un tie atrodas Aizkraukles novada Bebru, Irišu un Vietalvas pagastā, Cēsu novada Līgatnes pagastā, Kuldīgas nobada Kuldīgas pilsētā, Siguldas novada Siguldas pilsētā un Mores pagastā, kā arī Tukuma novada Engures pagastā. 

VPVKAC ar klienta pilnvarojumu, iedzīvotājam sniedz konsultācijas un palīdz pieteikt e-pakalpojumus elektroniski. Tostarp centros ir iespējams izdrukāt sadarbspējīgu vakcinācijas, testēšanas vai pārslimošanas sertifikātu.

Plānots, ka tuvākā pusgada laikā darbību sāks vēl astoņi jauni VPVKAC. Līdz 2023. gadam plānots paplašināt teritoriālo VPVKAC pieejamību līdz 592 punktiem. Plānots arī paplašināt VPVKAC pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu. Ministrija VPVKAC tīkla izveidi uzsāka 2015. Gadā.

Ministrija atgādina, ka rīt, 2.februārī plkst. 12.00 Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija tiešsaistes seminārā informēs par valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīkla plānoto attīstību. Ministrs Artūrs Toms Plešs (AP!) apmeklēs vienoto klientu apkalpošanas centru Olainē, kur prezentēs jaunā digitālā pakalpojuma “attālinātais ierēdnis” darbību.