Preses relīze VPVKAC
Atbalsts darbā ar datoru

Šodien, 5. februārī, atklāti vienpadsmit jauni valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC) Augšdaugavas novadā. Tādējādi Latvijas iedzīvotājiem ir pieejami nu jau 195 klientu apkalpošanas centri, kuros iedzīvotāji vienkopus var iegūt informāciju un atbalstu 13 valsts iestāžu pakalpojumu (sociālo, uzņēmējdarbības, būvniecības un daudzu citu) pieteikšanā un pieteikt pašvaldības pakalpojumus, gan klātienē, gan telefoniski un elektroniski.

“Lai gan šobrīd vairums pakalpojumu pieejami digitālajā vidē, tie galvenokārt ir primārās nepieciešamības pakalpojumi arī cilvēkiem bez datorzināšanām, tāpēc priecājamies par iespēju Augšdaugavas novada iedzīvotāju ērtībām atvērt jaunus VPVKAC, kur var iegūt informāciju un praktisku palīdzību valsts un pašvaldības pakalpojumu pieteikšanā un saņemšanā, padomu pašvaldības jautājumos un atbalstu darbā ar datoru, internetu. Tas ir liels ieguvums it īpaši lauku iedzīvotājiem, jo tagad vienuviet jau 13 Augšdaugavas novada pašvaldības pilsētu un pārvalžu ēkās, un pēc iespējas tuvāk savai dzīvesvietai var saņemt tos pakalpojumus, kuri bija pieejami tikai klātienē, ierodoties valsts iestādēs. Visu informāciju par VPVKAC darbību var atrast arī novada mājas lapā, ka arī informācija būs  pieejama pašvaldības marta izdevumā “Augšdaugavas novada vēstis”,” stāsta Irina Dudareva, Augšdaugavas novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Kancelejas vadītāja.

Savukārt Augšdaugavas novada pašvaldības izpilddirektors Pēteris Dzalbe norāda, ka tuvākajos sešos mēnešos, apzinot iedzīvotāju vajadzības, tiks vērtēta iespēja atvērt papildus VPVKAC.

Jauno VPVKAC adreses un kontaktinformācija Augšdaugavas novadā:

VPVKAC ir lielākais klientu apkalpošanas tīkls valstī. Tajā var patstāvīgi vai ar darbinieka palīdzību elektroniskā veidā pieteikt būtiskākos valsts un pašvaldību pakalpojumus, saņemt atbalstu eParaksta un oficiālās e-adreses izmantošanā, kā arī saņemt citas konsultācijas.

VPVKAC ir nozīmīgs atbalsta punkts arī tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai portālā Latvija.gov.lv, tostarp, konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei.

Ministrija sadarbībā ar pašvaldībām turpina pilnveidot valsts pārvaldes pakalpojumu sniegšanas sistēmu, lai iedzīvotāji valsts pakalpojumus attālināti varētu saņemt tik pat ērti kā klātienē.