Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar Ārlietu ministriju un citām iestādēm trešdien, 14. oktobrī, organizē tiešsaistes semināru (vebināru), kurā ikviens ārvalstīs dzīvojošais aicināts uzzināt vairāk par valsts digitālajiem rīkiem un izmantot to piedāvātās iespējas. Iestāžu speciālisti stāstīs par personas apliecību (eID karti), e-parakstu, e-adresi un to, kā šos rīkus var izmantot, lai veiktu formalitātes ar Latvijas valsts iestādēm un pašvaldībām, atrodoties jebkurā vietā pasaulē.
Īpaši aktuāla attālinātā saziņa ir šogad, kad COVID-19 infekcijas dēļ ārvalstīs dzīvojošie nevar nokļūt Latvijā. E-pakalpojumi var būt noderīgi arī tiem, kuri plāno atgriezties uz dzīvi Latvijā, jo daudzas ikdienas formalitātes iespējams nokārtot attālināti, pirms pārcelšanās.
”Saziņā ar ārvalstīs dzīvojošajiem tautiešiem svarīga ir sasniedzamība. Tas ir – gan valsts iespējas sasniegt un informēt tautiešus ārvalstīs, gan iedzīvotāju un uzņēmēju iespējas attālināti risināt formalitātes dažādās dzīves situācijas,” pauž Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas parlamentārais sekretārs Artūrs Toms Plešs. “Šogad COVID-19 infekcijas dēļ pārvietošanās starp valstīm rada daudz sarežģījumu mūsu tautiešiem. Šai brīdī e-pakalpojumi un digitālie risinājumi ir kļuvuši vēl nozīmīgāki, jo tie ļauj sazināties ar iestādēm Latvijā un atrisināt dzīves situācijas elektroniski, bez iestāžu apmeklēšanas klātienē, tas ir – bez nepieciešamības ceļot no vienas valsts uz otru. Mēs esam iemācījušies daudzas ikdienas lietas kārtot attālināti – konsultēties pa telefonu, e-pastu, sazināties izmantojot e-adresi, pat mācāmies attālināti. Digitālās iespējas arī palīdz uzturēt saikni ar tuviniekiem, sniegt un saņemt palīdzību, kad tā nepieciešama.”
Vebinārā īpaša uzmanība tiks pievērsta arī pakalpojumiem, kas var noderēt potenciālajiem remigrantiem, un palīdzības un atbalsta iespējām, ko var saņemt no remigrācijas koordinatoriem, atgriežoties Latvijā pēc ilgstošas prombūtnes, iesaistoties sabiedrībā un darba tirgū. Savā pieredzē par atgriešanos Latvijā dalīsies arī paši remigranti. Tāpat praktiskus padomus, kā attālināti saņemt notāra pakalpojumus, piemēram – saņemt pilnvaru, sniegs Latvijas Zvērinātu notāru padome.
Vebināru būs iespējams vērot vietnē mana.latvija.lv un programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” profilā sociālajā tīklā YouTube.
Papildu informācija:
Vita Krieviņa
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Peldu iela 25, Rīga, LV 1494
Tālr.: 67026533
E-pasts: vita.krievina@varam.gov.lv
Integrētās mācību un komunikācijas aktivitāšu programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros tiek organizēti sabiedrības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iespēju izmantošanas un uzvedības maiņas veicināšanas pasākumi. Programmas koncepcija paredz integrētu pieeju – fokusēties uz 50 dzīves situāciju komunikāciju un mācīšanu, lai pēc paredzēto aktivitāšu īstenošanas, sabiedrība spētu atpazīt dzīves situācijas, kuras ir iespējams atrisināt vienuviet internetā – portālā Latvija.lv. Nozīmīgākā programmas sastāvdaļa ir mācības, kuru rezultātā tiks sagatavoti 6000 digitālie aģenti: valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, tostarp valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki, kā arī bibliotekāri, skolotāji un žurnālisti. Digitālie aģenti konsultēs sabiedrību par e-pakalpojumu izmantošanu dažādās dzīves situācijās un drošu darbošanos internetā. Plašāka informācija par mācībām un to norisi pieejama portāla Latvija.lv atbalsta vietnē – https://mana.latvija.lv/.
Pasākums ir finansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta Nr.2.2.1.1/17/I/015 “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma”.