KOPSAVILKUMS

Laiks: 0,5-1h

Nepieciešams: Pakalpojuma ieinteresēto pušu kartējuma veidlapa (izdrukāta vai digitāla), papīrs, rakstāmpiederumi.

Dalībnieki: Vismaz 3 (ideālā gadījumā – piedalās visa Pārveides projekta vadības grupa).

Rezultāts: Pakalpojuma ieinteresēto pušu kartējums.

APRAKSTS

Mērķis un pielietojums: identificēt ieinteresētās puses, radīt labāku izpratni par ieinteresēto pušu iesaistes līmeņiem, noteikt, kas ieinteresēto pušu grupu iekšienē varētu tikt iesaistīts, organizēt ieinteresētās puses atbilstoši to iesaistes līmenim.

Realizācijas process:

  1. Rosiniet diskusiju grupā ar mērķi apzināt un nosaukt visas pakalpojumā un ar to saistītajos procesos ieinteresētās puses.
  2. Ieinteresētās puses atkarībā no pakalpojuma specifikas var būt:
  • Pašas institūcijas struktūrvienības.
  • Dažādas pakalpojuma lietotāju grupas.
  • Pakalpojuma lietotāju ģimenes locekļi (ne vienmēr, taču var būt, ka to ietekme uz pakalpojumu ir nozīmīga, piemēram, sociālo pakalpojumu grupai).
  • Politikas veidotāji.
  • Citas valsts pārvaldes institūcijas, kas tieši vai netieši ir iesaistītas pakalpojuma sniegšanā.
  • Citas valsts pārvaldes institūcijas, kuras sniedz saistītos pakalpojumus.
  • Citas valsts pārvaldes institūcijas, kas sniedz vai saņem datus.
  • Nevalstiskās organizācijas, biedrības, asociācijas u.tml..
  • Esošie institūcijas piegādātāji vai pakalpojumu sniedzēj.i
  • Pētniecības organizācijas.
  • Kontrolējošās institūcijas.
  • Konkrētu jomu uzņēmumi.
  • Mediji un sabiedrība.
  • u.c.
  1. Katrai no ieinteresētajām pusēm nosakiet tās iesaistes līmeni.

Primāri ieinteresētās puses būs ar lielu ietekmi uz pakalpojumu vai pakalpojums lielā mērā ietekmēs tās.

Sekundārās iesaistītās puses būs iesaistītas pakalpojuma sniegšanā, taču nepieņems lēmumus par pakalpojumu.

Trešā līmeņa ieinteresētās puses ir ar zemāku iesaistes līmeni un vismazāk spēj ietekmēt pakalpojumu tiešā veidā, taču tām vēl aizvien ir potenciāla ietekme uz pakalpojuma pārveides projekta norisi.

Aizpildīts Pakalpojuma ieinteresēto pušu kartējuma piemērs atrodams pievienotajā datnē “Pakalpojuma ieinteresēto pušu kartējuma piemērs”

Jāņem vērā:

Ir būtiski noteikt pakalpojumā un ar to saistītajos procesos ieinteresētās puses pakalpojuma pārveides sākumā, lai izvairītos no situācijas, ka pakalpojuma pārveidē nav ņemtas vērā kādas puses intereses, kas var negatīvi ietekmēt pakalpojuma pārveides projekta gaitu un rezultātu.

Būtiski ir aplūkot pakalpojumu no dzīves situāciju skatu punkta, t.i., vai pakalpojums ir daļa no pakalpojumu kopuma jeb “pakalpojumu ķekara”, tādā veidā jau pašā pārveides projekta sākumā nosakot potenciālos sadarbības partnerus pakalpojuma pārveidē un precīzi izprotot pakalpojuma sasaisti ar citām institūcijām. 

DATNES

Pakalpojuma ieinteresēto pušu kartējuma veidlapa .DOCX formātā (neaizpildīta sagatave)

Pakalpojuma ieinteresēto pušu kartējuma veidlapa .PDF formātā (neaizpildīta sagatave)

Pakalpojuma ieinteresēto pušu kartējuma piemērs JPG formātā (aizpildīta sagatave)