Īsie tālruņa numuri diapazonā 116XXX, ko lieto, lai sniegtu Eiropas Savienības elektronisko sakaru saskaņotos pakalpojumus ar sociālo vērtību
Tabulā iekļauto pakalpojumu nosacījumi ietverti saskaņā ar:
- Eiropas Komisijas 2007.gada 15.februāra lēmumu 2007/116/EK par valstu numuru sērijas, kas sākas ar 116, rezervēšanu saskaņotajiem numuriem, kuri paredzēti pakalpojumiem ar sociālo vērtību.
- Eiropas Komisijas 2007.gada 29.oktobra lēmumu 2007/698/EK ko groza lēmumu 2007/116/EK, pievienojot papildu rezervētus numurus, kas sākas ar „116”.
- Eiropas Komisijas 2009.gada 30.novembra lēmumu 2009/884/EK ar ko groza lēmumu 2007/116/EK, izveidojot papildu rezervētos numurus, kas sākas ar „116”.
Tālruņa numurs |
Pakalpojuma nosaukums un apraksts |
Ar tiesībām izmantot šo numuru saistītie nosacījumi |
Aktuālā situācija Latvijā |
116 000 |
Palīdzības dienests pazudušu bērnu meklēšanai: a) pieņem zvanus par pazudušiem bērniem un nodod šo informāciju policijai; |
Pakalpojums pieejams nepārtraukti (t. i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā). |
Darbojas kopš 2013.gada 2.septembra.
|
116 006 |
Palīdzības dienests noziegumu upuriem |
Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t. i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējam jānodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību ir sabiedrībai viegli atrodama un ka laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts, kad tas atkal būs pieejams. |
Darbojas kopš 2016.gada 1.janvāra. Pakalpojuma sniedzējs: Juridiskās Palīdzības administrācija sadarbībā ar biedrību “Skalbes” http://www.cietusajiem.lv/lv/ |
116 111 |
Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis Sniedz psiholoģisku palīdzību bērniem un pusaudžiem, kam vajadzīgs atbalsts un palīdzība krīzes situācijās, un, ja nepieciešams, sniedz informāciju par turpmākās palīdzības saņemšanas iespējām |
Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t. i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējam jānodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību ir sabiedrībai viegli atrodama un ka laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts, kad tas atkal būs pieejams. |
Darbojas kopš 2009.gada 1.marta. http://www.drossinternets.lv |
116 117 |
Nesteidzamās medicīniskās palīdzības dienests Dienests steidzamos, bet ne dzīvību apdraudošos gadījumos sniedz zvanītājam medicīniskas konsultācijas (it īpaši nedēļas nogalē un svētku dienās, kā arī ārpus ierastā ģimenes ārstu darba laika). |
Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t. i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējam jānodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību ir sabiedrībai viegli atrodama un ka laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts, kad tas atkal būs pieejams. |
Nedarbojas. Tālruņa numurs pieejams un var tikt piešķirts pakalpojuma sniedzējam |
116 123 |
Emocionālā atbalsta dienests Sniedz psiholoģisku palīdzību zvanītājiem, kuri jūtas vientuļi, kuriem ir psiholoģiska krīze vai, kuri domā par pašnāvību. Dienests zvanītāju bez nosodījuma uzklausa un sniedz emocionālu atbalstu |
Ja pakalpojums nav pieejams nepārtraukti (t. i., visā valstī 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā), tā sniedzējam jānodrošina, ka informācija par pakalpojuma pieejamību ir sabiedrībai viegli atrodama un ka laikā, kad pakalpojums nav pieejams, zvanītājs tiek informēts, kad tas atkal būs pieejams. |
Darbība no 2021.gada 28.jūnija Biedrība “Skalbes” sadarbībā Veselības ministriju atvērusi bezmaksas psihoemocionālā atbalsta tālruni 116123 Numurs piešķirts un to tehniski apkalpo : SIA “CSC TELECOM” https://sprk.gov.lv/sites/default/files/cmaa_files/LemumsN2.36-02_31D07072021.pdf |
Saistoša: Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 25.novembra Direktīva 2009/136/EK, ar ko groza Direktīvu 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem jeb Universālā pakalpojuma Direktīva, 27.a. pants.