Kad ar novada pašvaldības lēmumu ir izveidota novada pašvaldība kā budžeta iestāde, tā saskaņā ar  2001.gada 27.marta Ministru kabineta noteikumiem nr.150 „Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā” 10 dienu laikā reģistrējama Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā. Valsts ieņēmumu dienesta (VID) teritoriālajā iestādē atbilstoši novada pašvaldības adresei ir jāiesniedz:

1.  pieteikums (pēc vienotas formas);
2.  iesniedzēja (pilnvarotas personas) pase un pilnvarojums iesniegt dokumentus;
3.  lēmums par budžeta institūcijas izveidi.

VID 10 dienu laikā izskata nodokļu maksātāja dokumentus, reģistrē nodokļu maksātāju Nodokļu maksātāju reģistrā un izsniedz nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecību.

Novada pašvaldība uzskatāma par reģistrētu Nodokļu maksātāju reģistrā pēc reģistrācijas apliecības saņemšanas.