Ņemot vērā likuma „Par pašvaldībām” 50.pantu, novada domei no domes deputātiem jāievēlē pastāvīgās komitejas, kas:

  • sagatavo jautājumus izskatīšanai domes sēdē;
  • sniedz atzinumus jautājumos, kas ir komitejas kompetencē;
  • pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā kontrolē pašvaldības iestāžu darbu;
  • izskata pašvaldības iestāžu budžeta projektus un iesniedz tos finanšu komitejai;
  • apstiprina un kontrolē pašvaldības iestāžu izdevumu tāmes;
  • veic citus pienākumus atbilstoši pašvaldības nolikumam.

Saskaņā ar likuma „Par pašvaldībām” 51.pants novada domei obligāti jāizveido divas pastāvīgās komitejas: finanšu komiteju un sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komiteju. Ieteicams šīs komitejas izveidot jaunievēlētās novada domes pirmajā sēdē.

 

Atbilstoši likuma „Par pašvaldībām” 54.panta otrās daļas nosacījumam komitejas locekļu skaits nedrīkst būt mazāks par trijiem, komitejas locekļu skaits nedrīkst pārsniegt pusi no domes deputātu kopskaita, izņemot finanšu komiteju. Katram deputātam jābūt vismaz vienas pastāvīgās komitejas loceklim (likuma „Par pašvaldībām” 55.panta pirmā daļa).