E-prasmju attīstība Latvijā
Saskaņā ar Eiropas Komisijas Paziņojumu Padomei, Eiropas Parlamentam, Eiropas Ekonomikas un Sociālo lietu Komitejai un Reģionu komitejai „E-prasmes – 21.gs.: Konkurētspējas, izaugsmes un nodarbinātības veicināšanai” (COM(2007) 496 galīgā redakcija) e-prasmes tiek definētas trīs virzienos:
-
IKT lietotāja prasmes - jebkura indivīda spēja efektīvi lietot IKT sistēmas un ierīces;
-
IKT praktiķu prasmes - prasmes, kas nepieciešamas pētot, izstrādājot, plānojot, vadot, ražojot, konsultējot, tirgojot un pārdodot, integrējot, ierīkojot un administrējot, uzturot, atbalstot un apkalpojot IKT sistēmas;
-
e-Biznesa prasmes - prasmes izmantot IKT sniegtās iespējas uzņēmējdarbībā, lai nodrošinātu efektīvu un lietderīgu dažāda veida organizatorisku pasākumu izpildi.
Lasīt vairāk
E-prasmju nedēļa Latvijā
Lai veicinātu e-prasmju attīstību un galveno rādītāju paaugstināšanos, valstī nepieciešams veikt dažādus pasākumus. Viens no pasākumiem, kas tiek organizēts iedzīvotāju motivēšanai apgūt, attīstīt un pielietot e-prasmes ir Eiropas Komisijas iniciatīva un kopš 2010.gada organizētā ikgadējā informatīvā kampaņa - E-prasmju nedēļa. Lasīt vairāk
E-iespējas iedzīvotājiem un uzņēmējiem
Lai veicinātu informētību par elektroniskajām iespējām, ko iedzīvotājiem un uzņēmējiem piedāvā valsts un pašvaldību iestādes, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir izveidojusi vietni www.e-iespejas.lv, kur tiek publicēti dažādi materiāli, kas vienkāršotā veidā paskaidro, kā, pielietojot valsts radītos elektroniskos risinājumus, iedzīvotāji un uzņēmēji var pieprasīt un saņemt valsts un pašvaldību iestāžu sniegtos pakalpojumus, sazināties ar iestādēm un iegūt informāciju elektroniski – neizejot no mājas. Piemēram, vai zināji, ka pieprasīt valsts sociālos pabalstus un deklarēt dzīvesvietu var elektroniski?
Vietne www.e-iespejas.lv pakāpeniski tiek attīstīta un sadarbībā ar iestādēm, kuras piedāvā pakalpojumus iedzīvotājiem, papildināta ar jauniem materiāliem. Pašlaik pamācības ir sadalītas 7 dažādās kategorijās, jeb dzīves situācijās, piemēram, „Dzīvesvieta, nekustamais īpašums”, „Ģimene, bērni, veselība, sociālie pakalpojumi”. Ja tevi interesē kāda tēma, kas vēl nav aprakstīta – droši dod ziņu rakstot uz e-pastu eiespejas@latvija.lv norādot aptuveno tēmas nosaukumu un nelielu aprakstiņu, ko vēlies tur redzēt! Lasīt vairāk
Iedzīvotāj, neesi starpnieks!
Aicinām iedzīvotājus paust savu pieredzi par iestādēm, kurās, saņemot pakalpojumus ir jāsniedz kādas citas iestādes sniegta informācija.
2010.gada 13.aprīlī valdība ir apstiprinājusi noteikumus „Kārtība, kādā iestādes sadarbojoties sniedz informāciju elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu”, kas nosaka kārtību, kādā iestādes sadarbojoties veic informācijas apmaiņu elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu.
Tas nozīmē, ka valsts un pašvaldību iestādēm ir pienākums savstarpēji sadarboties un pašām jāiegūst informāciju, kas tām ir nepieciešama lēmumu pieņemšanai, ja šī informācija jau ir citu iestāžu rīcībā. Līdz ar to, iestādēm nav tiesības pieprasīt izziņas no iedzīvotājiem par informāciju, kas jau ir valsts pārvaldes rīcībā.
Kā arī ar 2012.gada 1.septembri ar bankas (tajā skaitā internetbankas, pasta u.c.) starpniecību veiktais maksājums ir atzīstams par saņemtu valsts budžetā, ja Valsts kase no bankas saņemto maksājamu ir darījusi pieejamu maksātāja norādītajā valsts budžeta kontā Valsts kasē. Maksātājam nav pienākums valsts budžeta maksājumus administrējošai institūcijai (izņemot tiesu iestādei un zvērinātam tiesu izpildītājam) kā samaksas apliecinājumu uzrādīt maksājuma dokumentu, kurā ir norādīts skaidri salasāms maksātāja vārds, uzvārds vai nosaukums, un to ir parakstījis maksātājs vai ar spiedogu un parakstu apliecinājis maksājumu pakalpojumu sniedzējs. Lasīt vairāk