Par ministriju
Kontakti
Aktualitātes
  Preses relīzes
  Plānotie pasākumi
  Infografikas
  Foto galerija
  Video galerija
Vakances
Nozares politika
Normatīvie akti
Fondi un investīcijas
Valsts galvojums
Publiskais iepirkums
ES informācija
Starptautiskā sadarbība
Publikācijas un pētījumi
Sabiedrības līdzdalība
Breksits
 
Izvēlies kādu no iesvītrotām kalendāra dienām, lai redzētu šīs dienas pasākumus!
 
 
AktualitātesPreses relīzes
 
 
 
Darbu klātienē atsāk Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri
10.06.2020

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) informē, ka pēc ārkārtējās situācijas beigām klientu pieņemšanu klātienē atsāk Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri visā Latvijā.  Ārkārtējās situācijas laikā konsultācijas par dažādiem valsts un pašvaldību pakalpojumiem bija iespējams saņemt tikai attālināti – elektroniski vai pa telefonu. Kā liecina VARAM apkopotā informācija, katru nedēļu VPVKAC speciālisti snieguši gandrīz 1000 telefoniskas konsultācijas.

Klātienes konsultācijas – ievērojot divu metru distanci

Lai gan ārkārtējā situācija valstī pēc 9.jūnija beidzas, atsevišķi ierobežojumi iedzīvotāju veselībai un drošībai tiek saglabāti. Klienti, kuri vēlas apmeklēt vienotos klientu apkalpošanas centrus klātienē, aicināti vizītei pieteikties iepriekš. Ierodoties vienotajos klientu apkalpošanas centros, jāievēro savstarpējā divu metru distance starp citiem centra apmeklētājiem, kā arī darbiniekiem. Ievēro, iestādes, kurās pakalpojumus var pieteikt tikai elektroniski, klientu klātienes pieņemšanu var neveikt. Plašāk par e-pakalpojumiem var uzzināt tīmekļa vietnē mana.latvija.lv.

Klientu apkalpošana notiek atbilstoši VARAM un Valsts kancelejas sagatavotajām vadlīnijām darba organizācijai valsts pārvaldes institūcijās ārkārtējās situācijas laikā un pēc tās. Atgādinām, ka drošākais un ērtākais veids ir pieteikt e-pakalpojumus attālināti.

Vienotais klientu apkalpošanas centrs – palīgs pirmajos soļos e-pakalpojumu pasaulē

Ministrija pilnveido valsts pārvaldes pakalpojumu nodrošināšanas atbalsta sistēmu, radot priekšnosacījumus, lai iedzīvotājs valsts pārvaldes pakalpojumus attālināti var saņemt tik pat ērti, cik klātienē. Pakalpojumu saņemšana primāri norit elektroniski, izmantojot e-pakalpojumus, vai klātienē – speciālisti vienotajos klientu apkalpošanas centros iedzīvotājam sniedz konsultācijas un palīdz pieteikt e-pakalpojumus elektroniski.

Ārkārtējās situācijas laikā un pēc tās arvien pieprasītāks kļūst “e-asistents”. Tas ir pilnvarots e-pakalpojums, ko var izmantot vienotajos klientu apkalpošanas centros, proti, – ar personas rakstisku piekrišanu atsevišķus e-pakalpojumus veiks centra speciālisti gadījumā, ja klientam nav pieejami nepieciešamie rīki, lai e-pakalpojumus saņemtu patstāvīgi.

Vienoto klientu apkalpošanas centru speciālisti palīdzēs pirmajos soļos e-pakalpojumu pasaulē, parādīs, kā izmantot portālu Latvija.lv un tajā pieejamos e-pakalpojumus un e-adresi, kā izmantot drošu elektronisko parakstu, un sniegs konsultācijas par citām iespējām e-vidē. Visu vienoto klientu apkalpošanas centru adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu apgūšanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji, bibliotekāri, skolotāji, kuri pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko iestādi, kur pieejams digitālais aģents, var atrast Digitālo aģentu kartē. Vienotie klientu apkalpošanas centri pašlaik izveidoti 91 pašvaldībā, kopējais centru skaits – 120.

Visvairāk izmanto VSAA un VID pakalpojumus

Kopumā 2020. gadā no 1.janvāra līdz 31.maijam vienoto klientu apkalpošanas centru tīklā pieteikti 48 580 pakalpojumi, no tiem 3 985 – ar pilnvarotā e-pakalpojuma risinājumu. Visbiežāk – 4429 reizes pieteikti Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumi. Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumi pieteikti 3366 reizes, bet vairāk nekā 10 000 reizes sniegtas konsultācijas par e-pakalpojumu pieteikšanu portālā Latvija.lv.

E-pakalpojumus portālā Latvija.lv daudzi iedzīvotāji pirmo reizi izmēģinājuši tieši ārkārtējās situācijas laikā, liecina VARAM informācija. Visbiežāk vienoto klientu apkalpošanas centru speciālistiem lūgts padoms ar bezdarbu saistītos jautājumos, tāpat pieaudzis konsultāciju skaits par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts reģionālās attīstības aģentūras, Ārlietu ministrijas, Nodarbinātības valsts aģentūras e-pakalpojumiem portālā Latvija.lv.

Informāciju sagatavoja:
Vita Krieviņa
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Peldu iela 25, Rīga, LV 1494
Tālr.: 67026533
E-pasts: prese@varam.gov.lv

Integrētās mācību un komunikācijas aktivitāšu programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros tiek organizēti sabiedrības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iespēju izmantošanas un uzvedības maiņas veicināšanas pasākumi. Programmas koncepcija paredz integrētu pieeju – fokusēties uz 50 dzīves situāciju komunikāciju un mācīšanu, lai pēc paredzēto aktivitāšu īstenošanas, sabiedrība spētu atpazīt dzīves situācijas, kuras ir iespējams atrisināt vienuviet internetā – portālā Latvija.lv. Nozīmīgākā programmas sastāvdaļa ir mācības, kuru rezultātā tiek sagatavoti 6000 digitālie aģenti: valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, tostarp valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki, kā arī bibliotekāri, skolotāji un žurnālisti. Digitālie aģenti konsultē sabiedrību par e-pakalpojumu izmantošanu dažādās dzīves situācijās un drošu darbošanos internetā. Plašāka informācija par mācībām un to norisi pieejama portāla Latvija.lv atbalsta vietnē – https://mana.latvija.lv/


Pasākums ir finansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta Nr.2.2.1.1/17/I/015 “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma”.

 

 

Atpakaļ
 
Dabas aizsardzība
E-pārvalde
Fondi un investīcijas
Ilgtspējīga attīstība
Klimata pārmaiņas
Pašvaldības
Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveide
Reģionālā attīstība
Teritorijas attīstības plānošana
Ūdeņu pārvaldība
Vides aizsardzība
Zaļais publiskais iepirkums
 
 

 
        
Darba laiks
Pr: 8.30:18.00
Ot - Cet: 8.30:17.00
Pt: 8.30:16:00
VARAM adrese
Peldu iela 25, Rīga, LV-1494, Latvija
Telefons: +371 66016740
Fakss:+371 67820442
E-pasts: pasts@varam.gov.lv
     
Lapa atjaunota
07.07.2020
 Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce obligāta