Par ministriju
Kontakti
Aktualitātes
  Preses relīzes
  Plānotie pasākumi
  Infografikas
  Foto galerija
  Video galerija
Vakances
Nozares politika
Normatīvie akti
Fondi un investīcijas
Valsts galvojums
Publiskais iepirkums
ES informācija
Starptautiskā sadarbība
Publikācijas un pētījumi
Sabiedrības līdzdalība
Breksits
 
Izvēlies kādu no iesvītrotām kalendāra dienām, lai redzētu šīs dienas pasākumus!
 


 
AktualitātesPreses relīzes
 
 
 
Gada ienākumu deklarāciju pareizi aizpildīt un iesniegt palīdzēs Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centru speciālisti
10.10.2019
Visos Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) ikviens Latvijas iedzīvotājs var saņemt palīdzību gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanā un iesniegšanā. Valsts ieņēmumu dienests (VID) uzsver – VID speciālistu konsultāciju var saņemt ne tikai VID klientu apkalpošanas centrā, bet arī ikvienā cilvēkam tuvākajā Valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrā.

Kā informē VID, ikvienā VPVKAC ir iespēja iesniegt gada ienākumu deklarāciju. Ņemot vērā izmaiņas likumos, šogad daudzām fiziskām personām pirmo reizi  bija pienākums iesniegt minēto deklarāciju, tādēļ zinošu speciālistu padoms ir ļoti noderīgs un svarīgi, ka šāds speciālists ir pieejams pašvaldības teritorijā, ne tikai lielajās pilsētās.

Maijā VID nosūtīja 82825 uzaicinājumus par gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu fiziskām personām, kurām tās par 2018. gadu jāiesniedz obligāti, jo saistībā ar diferencēto neapliekamo minimumu un progresīvo nodokļa likmi veidojas iedzīvotāju ienākuma nodokļa piemaksa, kas sabiedrībā vienkārši tiek saukta par “nodokļu parādu”. Pēc 27.maija atkārtoti nosūtīti 60 897 uzaicinājumi.

VID atgādina, ka aprēķināto piemaksas summu ir iespējams samazināt, pievienojot deklarācijai dokumentus par attaisnotajiem izdevumiem. Joprojām ir iespējams vienoties par labprātīgu nodokļa nomaksu un aprēķināto IIN summu sadalīt daļās, tādejādi veicot atmaksu pakāpeniski. Visus šos jautājumus var risināt, dodoties uz jau minētajiem klientu apkalpošanas centriem, kur šo centru speciālisti nepieciešamības gadījumā palīdzēs pareizi aizpildīt un iesniegt deklarāciju.

Klientu apkalpošanas centros pieņem iesniegumus par algas nodokļa grāmatiņām un iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu, tur var saņemt VID identifikatoru un paroli elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietošanai. Savukārt brīdī, kad būs nepieciešamas sagatavot gada ienākumu deklarāciju, VPVKAC darbinieki sniegs konsultāciju par deklarācijas iesniegšanas nosacījumiem, informēs par to, kā deklarāciju iesniegt papīra, un kā – elektroniskā formā, pārbaudīs, vai deklarācija aizpildīta korekti un palīdzēs darbā ar EDS.

VPVKAC ir pakalpojumu sniegšanas vietas 85 pašvaldībās, kurā vienuviet iedzīvotājs var pieteikt vairāku valsts un pašvaldības iestāžu, tai skaitā VID pakalpojumus. VPVKAC izveide Latvijā tika uzsākta 2015. gadā. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Visu VPVKAC adreses var atrast portālā Latvija.lv sadaļā “Vienotie pakalpojumu centri”.

Palīdzību e-pakalpojumu lietošanā var sniegt arī digitālie aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri, skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast Digitālo aģentu kartē.

Vides  aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) apkopotie dati liecina, ka  2019. gada deviņos mēnešos VPVKAC sniegti 77 000 pakalpojumu, par VID jautājumiem – gandrīz 10 000.

Papildu informācija:
Vita Krieviņa
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Peldu iela 25, Rīga, LV 1494
Tālr.: 67026533
E-pasts: prese@varam.gov.lv

 

Integrētās mācību un komunikācijas aktivitāšu programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros tiek organizēti sabiedrības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iespēju izmantošanas un uzvedības maiņas veicināšanas pasākumi. Programmas koncepcija paredz integrētu pieeju – fokusēties uz 50 dzīves situāciju komunikāciju un mācīšanu, lai pēc paredzēto aktivitāšu īstenošanas, sabiedrība spētu atpazīt dzīves situācijas, kuras ir iespējams atrisināt vienuviet internetā – portālā Latvija.lv. Nozīmīgākā programmas sastāvdaļa ir mācības, kuru rezultātā tiks sagatavoti 6000 digitālie aģenti: valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, tostarp valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki, kā arī bibliotekāri, skolotāji un žurnālisti. Digitālie aģenti konsultēs sabiedrību par e-pakalpojumu izmantošanu dažādās dzīves situācijās un drošu darbošanos internetā. Plašāka informācija par mācībām un to norisi pieejama portāla Latvija.lv atbalsta vietnē – https://mana.latvija.lv/.


Pasākums ir finansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta Nr.2.2.1.1/17/I/015 “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma”.

Atpakaļ
 
Dabas aizsardzība
E-pārvalde
Fondi un investīcijas
Ilgtspējīga attīstība
Klimata pārmaiņas
Pašvaldības
Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveide
Reģionālā attīstība
Teritorijas attīstības plānošana
Ūdeņu pārvaldība
Vides aizsardzība
Zaļais publiskais iepirkums
 
 



 
        
Darba laiks
Pr: 8.30:18.00
Ot - Cet: 8.30:17.00
Pt: 8.30:16:00
VARAM adrese
Peldu iela 25, Rīga, LV-1494, Latvija
Telefons: +371 66016740
Fakss:+371 67820442
E-pasts: pasts@varam.gov.lv
     
Lapa atjaunota
22.11.2019
 Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce obligāta