Par ministriju
Kontakti
Aktualitātes
  Preses relīzes
  Plānotie pasākumi
  Infografikas
  Foto galerija
  Video galerija
Vakances
Nozares politika
Normatīvie akti
Fondi un investīcijas
Valsts galvojums
Publiskais iepirkums
ES informācija
Starptautiskā sadarbība
Publikācijas un pētījumi
Sabiedrības līdzdalība
Breksits
 
Izvēlies kādu no iesvītrotām kalendāra dienām, lai redzētu šīs dienas pasākumus!
 


 
AktualitātesPreses relīzes
 
 
 
VARAM uzlabo publisko pakalpojumu efektivitāti
20.09.2019
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), izpildot “Valsts pārvaldes reformu plāna 2020” uzdevumus informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos, pusgada laikā sagatavojusi metodoloģijas projektu pakalpojumu efektivitātes uzlabošanai, ar mērķi pilnveidot valsts iestāžu publisko pakalpojumu kvalitāti un izvērtējusi publisko pakalpojumu sniegšanas struktūru.

VARAM īstenotā Eiropas Sociālā fonda (ESF) projekta “Publisko pakalpojumu pārveides metodoloģijas izstrāde un aprobācija” ietvaros ir īstenojusi piecus pilotprojektus vairākās valsts iestādēs – Valsts kasē (VK), Nacionālajā veselības dienestā (NVD), Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB), Valsts vides dienestā (VVD) un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisija (VDEĀK), lai uzlabotu publisko pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem.

Ir izstrādāti pieci pārveidošanas plāni par tiešās valsts pārvaldes iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem uzņēmējdarbības (VK, BVKB) un nodarbinātības (VVD) un sociālās aizsardzības (NVD, VDEĀVK) jomā. Tādējādi pakalpojuma saņēmējiem būs īsāks gaidīšanas laiks rindā, ātrāka pakalpojumu rezultātu saņemšana, retāk jāapmeklē iestāde. Projekta ietvaros 32 stundu apjomā par pakalpojumu pārveidi atbilstoši lietotāju orientētai pieejai apmācīti 24 minēto iestāžu nodarbinātie.

VARAM, atbilstoši “Valsts pārvaldes reformu plānam 2020”,  ir arī  izvērtējusi publisko pakalpojumu sniegšanas struktūru un iespēju klientu apkalpošanas plūsmu novirzīt uz izmaksu ziņā efektīvākiem kanāliem, proti, elektronisko (pašapkalpošanās) kanālu vai valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem.

Šajā laika posmā tika arī veikts pētījums, kura rekomendācijas tiks iestrādātas konceptuālā ziņojuma projektā “Publisko pakalpojumu vides pilnveides plāns”, kuru plānots iesniegt Ministru kabinetā septembrī. Pētījumā noskaidrots, ka “tikai digitāli” pieeja pakalpojumu nodrošināšanā var diskriminēt tos iedzīvotājus, kuri dažādu iemeslu (piemēram, fiziska piekļuve, finansiāli aspekti, prasmju trūkums) dēļ nevar izmantot internetu. Digitālo plaisu mazinās pakalpojumu piekļuves punkti, kuros konsultēs apmācīts personāls un palīdzēs piekļūt e-pakalpojumiem.

Tāpat šobrīd notiek Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla darbības finanšu efektivitātes izvērtējums, lai papildinātu “Publisko pakalpojumu vides pilnveides plānu.

Informāciju sagatavoja:
Sabiedrisko attiecību nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Tālr. 67026533, e-pasts: prese@varam.gov.lv 
www.varam.gov.lv

Atpakaļ
 
Dabas aizsardzība
E-pārvalde
Fondi un investīcijas
Ilgtspējīga attīstība
Klimata pārmaiņas
Pašvaldības
Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveide
Reģionālā attīstība
Teritorijas attīstības plānošana
Ūdeņu pārvaldība
Vides aizsardzība
Zaļais publiskais iepirkums
 
 



 
        
Darba laiks
Pr: 8.30:18.00
Ot - Cet: 8.30:17.00
Pt: 8.30:16:00
VARAM adrese
Peldu iela 25, Rīga, LV-1494, Latvija
Telefons: +371 66016740
Fakss:+371 67820442
E-pasts: pasts@varam.gov.lv
     
Lapa atjaunota
15.10.2019
 Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce obligāta