Par ministriju
Kontakti
Aktualitātes
  Preses relīzes
  Plānotie pasākumi
  Infografikas
  Foto galerija
  Video galerija
Vakances
Nozares politika
Administratīvi teritoriālā reforma
Normatīvie akti
Fondi un investīcijas
Valsts galvojums
Publiskais iepirkums
ES informācija
Starptautiskā sadarbība
Publikācijas un pētījumi
Sabiedrības līdzdalība
Breksits
 
Izvēlies kādu no iesvītrotām kalendāra dienām, lai redzētu šīs dienas pasākumus!
 


 
AktualitātesPreses relīzes
 
 
 
Soli pa solim: kā izveidot savu e-adresi
20.03.2019
No šā gada 1. janvāra ikviens Latvijas iedzīvotājs un uzņēmējs var izveidot savu digitālo pastkastīti jeb e-adresi, lai turpmāk ar valsts un pašvaldību iestādēm sazinātos tikai elektroniski. Par digitālās pastkastītes “īpašniekiem” jau kļuvušas vairāk kā 3000 privātpersonas. E-adresi kopš pērnā gada jūnija izmanto arī visas valsts un pašvaldību iestādes.

Kas ir e-adrese?

Digitālā pastkastīte jeb e-adrese  iedzīvotājiem un uzņēmējiem ļauj ar vienu pogas klikšķi aktivizēt iespēju visu saziņu ar valsts un pašvaldību iestādēm turpmāk veikt elektroniski un vienuviet – savā e-adresē. E-adrese neaizstāj e-pastu – izveidojot e-adresi, jums ir iespēja norādīt savu e-pasta adresi, uz kuru tiks sūtīta informācija par saņemtajiem ziņojumiem, bet ne paši ziņojumi.

Būtiskākā e-adreses priekšrocība ir mobilitāte un pieejamība, proti – izmantojot e-adresi, neesi piesaistīts deklarētajai dzīvesvietai vai uzņēmuma gadījumā – juridiskajai adresei. Sagatavot, nosūtīt vai saņemt ziņojumu vari sev ērtā laikā un vietā, kur vien pieejams dators vai viedierīces un interneta pieslēgums. Vairs nekādu stāvēšanu rindā, transporta izdevumu un pielāgošanās iestādes darba laikam.

Kas nepieciešams, lai izveidotu e-adresei?

Savu e-adresi vari izveidot portālā Latvija.lv. E-adresei ir noteiktas augstas drošības prasības un tai piekļūt var tikai ar noteikta līmeņa (valsts garantētiem) elektroniskās identitātes līdzekļiem. Šobrīd tie ir personas apliecība (eID karte), mobilā aplikācija eParaksts mobile vai eParaksts karte juridiskām personām.

Ko darīt, ja nav eID kartes vai e-paraksts? Personas apliecību jeb eID karti var saņemt Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē (PMLP). Piesakoties eID kartei vienlaikus jāpiesakās arī e-parakstam. Proti – e-paraksts ir integrēts eID kartē. Kopā ar eID karti, tiks izsniegti arī PIN kodi, lai lietotu e-parakstu. Gadījumā, ja eID karte ir, bet pazuduši PIN kodi, jauna karte nav jāizgatavo – jādodas uz PMLP, kur pāris dienu laikā jums atjaunos PIN kodus.

Savukārt, informācija kā iegūt un lietot mobilo lietotni eParaksts mobile atrodama  vietnē www.eparaksts.lv.

Kā notiek e-adreses izveidošana?

Portālā Latvija.lv jāizvēlas “poga” “Izveidot savu e-adresi”. Kad esi iepazinies ar svarīgākajiem e-adreses darbības un izveides jautājumiem, izvēlies “Doties uz pieteikuma formu”. Pirms turpināt, jāizvēlas, kam veidojat e-adresi – sev, tas ir – fiziskai personai, vai uzņēmumam – juridiskai personai. Pēc tam jāizvēlas autentifikācijas veids.

Kad autentifikācija veikta, jāizvēlas piedāvātā darbība “Izveidot e-adresi”, taču, pirms pabeigt e-adreses veidošanu, aicinām iepazīties ar e-adreses lietošanas noteikumiem.  Kad esam izlasījuši noteikumus, izmantojam jau pieminēto “Izveidot e-adresi”. Sistēma piedāvās reģistrēt savu e-pastu, uz kuru saņemt paziņojumus par e-adresē ienākušajiem ziņojumiem. E-pasta norādīšana nav obligāta.

Nospiežot vēlreiz “Izveidot e-adresi”, process tiks pabeigts un jūs būsiet kļuvuši par digitālās pastkastītes īpašniekiem! No šī brīža visām valsts un pašvaldību iestādēm ir pienākums ar jums sazināties elektroniski, neskatoties uz to, kā būsiet vērsušies pie iestādes – ar e-adreses starpniecību, pa pastu vai dokumentus iesniedzis klātienē. 

Papildu informācija:
Vita Krieviņa
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Peldu iela 25, Rīga, LV 1494
Tālr.: 67026533
E-pasts: prese@varam.gov.lv

Integrētās mācību un komunikācijas aktivitāšu programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros tiek organizēti sabiedrības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iespēju izmantošanas un uzvedības maiņas veicināšanas pasākumi. Programmas koncepcija paredz integrētu pieeju – fokusēties uz 50 dzīves situāciju komunikāciju un mācīšanu, lai pēc paredzēto aktivitāšu īstenošanas, sabiedrība spētu atpazīt dzīves situācijas, kuras ir iespējams atrisināt vienuviet internetā – portālā Latvija.lv. Nozīmīgākā programmas sastāvdaļa ir mācības, kuru rezultātā tiks sagatavoti 6000 digitālie aģenti: valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, tostarp valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki, kā arī bibliotekāri, skolotāji un žurnālisti. Digitālie aģenti konsultēs sabiedrību par e-pakalpojumu izmantošanu dažādās dzīves situācijās un drošu darbošanos internetā. Plašāka informācija par mācībām un to norisi pieejama portāla Latvija.lv atbalsta vietnē – https://mana.latvija.lv/.


Pasākums ir finansēts no Eiropas Reģionālā attīstības fonda projekta Nr.2.2.1.1/17/I/015 “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma”.


Atpakaļ
 
Dabas aizsardzība
E-pārvalde
Fondi un investīcijas
Ilgtspējīga attīstība
Klimata pārmaiņas
Pašvaldības
Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveide
Reģionālā attīstība
Teritorijas attīstības plānošana
Ūdeņu pārvaldība
Vides aizsardzība
Zaļais publiskais iepirkums
 
 




 
        
Darba laiks
Pr: 8.30:18.00
Ot - Cet: 8.30:17.00
Pt: 8.30:16:00
VARAM adrese
Peldu iela 25, Rīga, LV-1494, Latvija
Telefons: +371 66016740
Fakss:+371 67820442
E-pasts: pasts@varam.gov.lv
     
Lapa atjaunota
23.07.2019
 Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce obligāta